با زبان بین‌المللی برنامه‌سازی کنیم

۲۵م دیماه ،

جام جم آنلاین: قائم‌مقام سازمان صداوسیما در مراسم قدردانی از برگزیدگان آثار راه یافته به جشنواره‌های بین‌المللی گفت: برای این که برای مخاطب جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با زبان بین‌المللی برنامه‌سازی کنیم و استانداردها و موضوعات مشترک در میان مخاطبان همه کشورها را مدنظر قرار دهیم.

در مراسمی از تولیدکنندگان ۲۷ برنامه پذیرفته شده و ۱۱برنامه برگزیده صدا و سیما در جشنواره‌های بین‌المللی قدردانی شد.

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ قائم مقام سازمان صدا و سیما در مراسم قدردانی از برگزیدگان آثار راه یافته به جشنواره‌های بین‌المللی گفت: هدف‌گذاری برای حضور برنامه‌های تولیدی رسانه ملی در سطح جهانی با ایجاد انجمنی که بتواند آثار بین‌المللی را سامان دهی و حضور هر چه بیشتر هنرمندان و برنامه سازان را در سطح بین‌الملل فراهم کند، میسر خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی مقدم افزود: برای این که برای مخاطب جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با زبان بین‌المللی برنامه‌سازی کنیم و استانداردها و موضوعات مشترک در میان مخاطبان همه کشورها را مدنظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر لحاظ شدن چهار مولفه دین، اخلاق، امید و آگاهی در برنامه سازی گفت: آثاری که بتواند در سطح بین‌الملل برگزیده شود، می‌تواند از اقبال شبکه‌های بین‌المللی هم برخوردار شود و پیام آن نیز به گوش جهانیان برسد بنابراین تولید آثار فاخر بین‌المللی حتی با کوتاه ترین اثر می‌تواند جایگاه خود را در میان همه مردم پیدا کند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما با اشاره به این که ۲۰۰ اثر تولیدی کشور توانست در۵۰ جشنواره بین‌الملل شرکت کند، گفت: وظیفه اصلی رسانه ملی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است و ظرفیت کشور با توجه به توانمندی‌های مختلف می‌طلبد که‌ آثار بیشتری را با کیفیت مطلوب با نگاه به ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جهانی ارائه دهد که این کار نیازمند فراهم شدن مقدمات و زمینه‌های بیشتر به ویژه در مراکز استان هاست.

حسینی رئیس مرکز بین‌الملل رسانه ملی نیز با اشاره به این که خطرات جنگ در عرصه رسانه کمتر از جنگ اقتصادی نیست گفت: حذف رسانه‌ای و محدودیت‌هایی که برای ایران در عرصه رسانه به وجود آورده اند می‌تواند فرصت‌هایی را برای عرضه کارهای هنری و فرهنگی ما از طریق جشنواره‌های بین‌المللی فراهم کند.

رئیس مرکز بین‌الملل رسانه ملی افزود: برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی باید شاخص‌ها و استانداردهای بین‌المللی و نگاه به موضوعاتی از جمله صلح، محیط زیست، خانواده و پدیده‌های اجتماعی که از موضوعات جهانی است مورد توجه برنامه سازان و هنرمندان باشد.

 در پایان این مراسم از برنامه سازان موفق در جشنواره‌های بین‌المللی با اهداء جوایز تقدیر شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.