با زیباترین آبشار های ایران زمین آشنا شوید + عکس

ایران حدود ۴۳ آبشار مشهور دارد که با آبشارهای محلی و فصلی این رقم به ۱۸۶ آبشار می‌رسد. استان مازندران با ۷۸ آبشار کوچک و بزرگ بیشترین آبشارها را در خود جا داده است. پس از آن ۴۵ آبشار به استان لرستان زیبایی خاصی می‌دهند. ایران و آبشارهای زیبایش در این گالری تصویری.


آبشار لووه
این مجموعه آبشار در ۲۵ کیلومتری شهر گالیکش، در میان درختان و کوه‌های غرب پارک ملی گلستان و در کنار روستای لوه جای دارد. بلندی برخی از آبشارهای این مجموعه تا ۱۵ متر هم می‌رسد.

 


 
 
 
آبشار بیشه لرستان
آبشار بیشه یکی از آبشارهای استان لرستان است. این آبشار در دل کوههای زاگرس در شهرستان دورود قرار گرفته‌است و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است. این آبشار در کنار راه آهن تهران – خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرار گرفته و از این رو پذیرای مسافران نیز هست.

 

 

آبشار مارگون
آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در مجاورت شهر سپیدان و در مرز استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 



آبشار آتشگاه
آتشگاه آبشاری است که در شهرستان لردگان، در فاصلهٔ ۴۰ کیلومتری شهر لردگان و ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده ‌است. این آبشار در دره‌ای به طول سه کیلومتر قرار دارد که مسیر آن را، از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان، فضایی سرسبز از انواع درختان و گیاهان جنگلی پوشانده و شیب زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد کرده‌است.

 



آبشار کبودوال
آبشار کبودوال در نزدیکی شهرستان علی آباد کتول یکی از زیباترین آبشارها و تنها آبشار خزه‌ای کشور است که با داشتن امکاناتی برای گردشگران یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های استان گلستان محسوب می‌شود.

 



آبشار بلوکان
آبشار بلوکان در شهرستان میانه قرار دارد. این آبشار در شمال روستای بلوکان و در مسیر رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد که از کوه‌های بزغوش سرچشمه گرفته و به رودخانه شهر چایی می‌پیوندد. شهر چایی خود با پیوستن به قزل اوزن به دریای خزر سرازیر می‌شود.

 


 
 
 
آبشار آسیاب خرابه
آبشار آسیاب خرابه یکی از مناطق دیدنی آذربایجان شرقی است. این آبشار به علت وجود ویرانه‌های یک آسیاب آبی به آسیاب خرابه معروف است. را ه دسترسی به این آبشار از جاده مرزی جلفا و در همجواری رودخانه ارس می‌گذرد. ارتفاع آبشار اصلی آسیاب خرابه حدود ۱۰ متر و مساحت محوطه آن ۲۰۰ مترمربع است.

 

 

بزرگترین آبشار مازندران
آبشار شاهاندشت بزرگترین آبشار استان مازندران است و جزو یکی از آثار طبیعی ملی کشور در فهرست آثار ملی محسوب می‌شود. این آبشار در روستای شاهاندشت واقع در کیلومتر ۹۶ جاده هراز و در ۶۵ کیلومتری شهر آمل قرار گرفته است.

 



آبشار سمیرم
آبشار سمیرم در ۵ کیلومتری شرق سمیرم واقع در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار گرفته است. این آبشار گاهی، البته بندرت، ارتفاعی بیش از ۷۰ متر پیدا می‌کند. آب آبشار از چشمه‌ساران و ارتفاعات بالادست آن سرچشمه می‌گیرد و از بالای تخته سنگ صخره‌ای صاف و عظیم به بیرون می‌جهد. پای آبشار فضای سبز وسیعی احداث شده است.

 



آبشار لاتون
آبشار لاتون در استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه جای گرفته ‌است . ارتفاع تقریبی آبشار لاتون ۱۰۵ متر است که به‌لحاظ بلندی، مرتفع‌ترین آبشار گیلان و همچنین ایران به حساب می‌آید.

 


آبشار آب سفید الیگودرز
آب سفید الگودرز یکی از آبشارهای استان لرستان است. آبشار آب سفید معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران است. این آبشار در دامنه کوههای زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه در بخش بشارت زلقی از شهرستان الیگودرز قرار گرفته ‌است. ارتفاع آبشار ۷۰ متر و عرض تاج آن در فصل پرآبی حدود ۸ متر است. این آبشار به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به رود دز می‌ریزد.

 

 

آبشار شوی
آبشار شوی یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آبشارهای ایران در رشته‌ کوه‌های زاگرس واقع است. ارتفاع آبشار ۱۰۰ متر و عرض آن ۴۰ متر است. آب آن پس ازعبور از کوه‌ها و دره‌ها، به رود دز در شهر دزفول در استان خوزستان می‌ریزد. در نزدیکی این آبشار، آبشار بزرگ دیگری وجود دارد که گاه از آن به‌عنوان آبشار دوم شوی یاد می‌شود.

 



آبشار وارک
آبشار وارک نیز در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی خرم آباد قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است. فاصله این آبشار تا خرم‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است. سرچشمه آبشار وارک یک صخره سنگی است که پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو ریخته و آبشار دوم را به وجود می آورد. آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان قرار دارد.

 



آبشار نوژیان
آبشار نوژیان یکی دیگر از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است که در استان لرستان واقع شده. این آبشار در ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد (بخش پاپی) دارای ارتفاعی حدود ۹۵ متر و عرض تاج آن نیز ۵ متر است.

 



آبشار یخی
آبشار یخی، آبشاری است در ارتفاع ۵۱۰۰ متری از جبهه جنوبی کوه دماوند.ارتفاع این آبشار بین ۷ تا ۱۲ متر اعلام شده و به جز در مدت کوتاهی از تابستان که باریکه آبی از کنار آن جاری می‌شود، در سایر زمان‌ها یخ‌زده است. برخی از آبشارهای دیگر ایران در فصل زمستان یخ می‌زنند که بخاطر سهولت دسترسی‌ به آنها تبدیل به جاذبه‌ای برای گردشگران و یخ‌نوردان می‌شوند.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.