با سلامت ناخن ها از سلامتی جسمتان آگاه شوید

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

تغذیه نامناسب، رعایت نکردن نکات بهداشتی و استفاده از وسایل آرایشی استریل نشده می تواند سبب بروز اگزما، عفونت های قارچی و میکروبی در ناخن ها شده و عوارضی را برای فرد به وجود آورد.

برخی از بیماری های قلبی، کلیوی و فقر آهن می توانند سلامت ناخن ها را به خطر بیاندازد.

پرویز طوسی، متخصص  پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ملاحظه ی سلامتی در ناخن هامی توان از وضعیت جسمی خود با خبر شوید.

وی ادامه داد: بروز بیماری های سیستمیک مانند ( اختلالات کلیوی و بیماری های قلبی) کم خونی و فقر آهن می تواند علاوه بر بروز مشکلات در فرد سلامت ناخن ها را نیز به خطر بیاندازد.

طوسی افزود: گاهی موارد استفاده از مواد زیبایی نظیر مانیکور ، ناخن های مصنوعی و کاشت ناخن هم می توانند سلامت ناخن ها را به خطر انداخته و سبب بروز اگزما و آسیب رساندن به ریشه ناخن ها شود

وی در مورد سلامت ناخن های پا تصریح کرد: استفاده از کفش های نا مناسب و پنجه باریک، گرفتن ناخن ها از ته، استفاده نکردن از جوراب های نخی از جمله عوامل موثر در بروز بیماری های ناخن پا می باشند.

وی خاطر نشان کرد: تغذیه نامناسب، رعایت نکردن نکات بهداشتی و استفاده از وسایل آرایشی استریل نشده می تواند سبب بروز اگزما، عفونت های قارچی و میکروبی در ناخن ها شده و عوارضی را برای فرد به وجود آورد.

وی در خاتمه متذکر شد:  با بروز بیماری در ناخن به پزشک مراجعه کرده و سبب را جویا شوید و سپس نسبت به درمان آن اقدام نمایید.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.