با سلام وخسته نباشید مدت سه ساله که یک دختر رو دورادور…

۱۲ تیرماه ۱۳،

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، ۲۱ ساله )

با سلام وخسته نباشید
مدت سه ساله که یک دختر رو دورادور خیلی دوست دارم اما باهاش هیچ ارتباطی ندارم ولی به خوبی تونستم به اون بفهمونم که دوسش دارم از فامیلای دورمونم هر بار که خاستم باهاش حرف بزنم مامانش اومده و نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم دو بار هم از طریق خانواده اقدام کردم ولی خوب میگن زوده قابل ذکره که دختر مورد نظر ۹ماه کوچیکتر از منه من تاحالا با هیج دختری در ارتباط نبودم ولی الآن به شدت احساس نیاز دارم که یک نفر کنارم باشه و دوست دارم اون یک نفرهمسر آیندم باشه کمکم کنین
سپاسگذارم

مشاور ( خانم مریم مردانی – یکشنبه، ۲۳ تیر )

با سلام و عرض ادب
با توجه به گفته های شما این عشق و علاقه از ۱۸ سالگی در شما شکل گرفته است. یعنی در سنی که تقریباً می توان گفت انتهای دوران نوجوانی است. پس در این عشق رگه هایی از عشق دوران نوجوانی دیده می شود که از ویژگی های دوران نوجوانی است و در بسیاری از نوجوانان شکل می گیرد و حتی در برخی از آنها همچون شما تا سنین جوانی نیز کشانده می شود. نیاز به جنس مخالف از همان دوران نوجوانی سر بر می آورد و نوجوان را به سوی جنس مخالف می کشاند. یعنی حتی اگر نوجوان به طور عینی و واقعی با فردی از جنس مخالف در ارتباط نباشد در فکر خود در جستجوی این شخص است. اما مسئله ای که در اینجا نیاز به توجه خاص دارد خام و ناپخته بودن این عشق و علاقه است که در اکثر موارد باعث انتخاب نادرست از سوی نوجوان می شود. منظورم از بیان این گفته ها، اثبات نادرستی انتخاب شما نیست بلکه تذکری است برای دقت بیشتر در انتخابتان.پس بهتر است بپذیرید که در این انتخاب احتمال خطا وجود دارد و حتی در صورتی که به انتخاب خود اطمینان دارید بهتر است به خود و دختر مورد نظرتان این فرصت را بدهید که از مشورت فردی با صلاحیت و با تجربه در زمینه مشاوره پیش از ازدواج بهره مند شوید و ابعاد مختلفی که لازم است پیش از ازدواج بررسی شود را به کمک این فرد متخصص مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. چراکه مطمئناً تاکنون علاقه زیادی بین شما دو نفر و به خصوص از سوی شما در این رابطه شکل گرفته پس برای شما دشوار خواهد بود که تناسب خود را با دختر مورد نظرتان در ابعاد مختلف بیطرفانه و به طور واقع بینانه بررسی کنید. همچنین لازم است بررسی شود که آیا هریک از شما ، ملاکهای لازم برای ازدواج را دارید ، یعنی آیا بلوغ لازم را در ابعاد مختلفی از جمله بعد روانی، جسمی و جنسی ، فکری، اقتصادی، اجتماعی و غیره کسب کرده اید.
نکته مثبتی که در گفته های شما وجود دارد اقدام از طریق خانواده و نیز علاقه شما به بودن در کنار همسر است نه یک دوست از جنس مخالف. پیشنهاد می کنم پس از اطمینان از درستی انتخاب خود، از هم اکنون تلاش خود را برای فراهم کردن مقدمات ازدواج فراهم کنید و قابلیتهای خود را برای اداره زندگی مشترک به خود و خانواده تان نشان دهید تا در صورت درخواست از سوی شما ، خانواده نیز برای اقدام در این زمینه راغب تر باشند. برنامه خود را برای آینده در زمینه تحصیلات، شغل، سربازی، محل زندگی و …. به طور دقیق مشخص کنید. با لحنی خوش، کلامی نرم و منطقی با خانواده در مورد خواسته و نیازتان صحبت کنید و از آنها بخواهید که در این مسیر شما را همراهی کنند.
این راه در کنار همه لذتهایی که دارد سختی هایی را نیز با خود به همراه خواهد داشت. پس از هم اکنون خود را برای مواجهه با انتظارات و مسئولیتهای پیش رو آماده کنید. به تصمیم خود خوب فکر کنید و ابعاد مختلف آن را بررسی کنید تا در آینده تدابیر لازم برای مواجهه با مشکلات را از پیش آماده داشته باشید. زندگی مشترک در کنار همه لذتها و شیرینی هایی که با خود به همراه دارد ؛ مسئولیتها و مشکلات متعددی را نیز به همراه خواهد داشت که تنها در صورتی می توان آن ها را تحمل کرد و از آنها عبور کرد که هریک از زن و شوهر یکدیگر را به درستی انتخاب کرده و عشق و علاقه اولیه بین آنها نه تنها با گذشت زمان کم رنگ نشده بلکه روز به روز قوت گرفته و انگیزه تلاش بیشتر را برای آنها فراهم کند.


مشاوره راسخون / ازدواج
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.