با سلام و تبریک سال نو لطفاً قبل از اینکه سوالم را بگوییم تقاضای تسریع در پاسخ را دارم نزدیک به ۷ سوال…

فرخ ( تحصیلات : دیپلم ، ۳۴ ساله )

با سلام و تبریک سال نو
لطفاً قبل از اینکه سوالم را بگوییم تقاضای تسریع در پاسخ را دارم نزدیک به ۷ سوال تا به حال از این سایت کرده ام اما هنوز یک پاسخ هم از هیچ یک از سوالاتم از گروه های مختلف نگرفته ام.
زنی هستم مطلقه دارای دو فرزند که به مدت ۸ سال است که از همسرم جدا زندگی میکنم و به مدت یک و سال ونیم است که طلاق غیابی و رسمی گرفته ام پدر فرزندانم بیماری جنون آنی داشته و الان هم هنوز بابت ملاقات فرزندانم با دادگاه و شخص خودش مشکلاتی را دارم به همین دلیل از خانواده ام دور شده ام البته قبلاً هم با آنها زندگی نمی کردم مستقل بودم اما نزدیک آنها مستأجر بودم و هیچ یک از اعضای خانواده ام نزدیکم زندگی نمی کنند و تنها و تنها و فقط با یاری و مدد پروردگارم روزگارم را سپری میکنم خیلی ها با توجه به مشکلات مختلفی که دارم به من توصیه می کنند که ازدواج مجدد بکنم اما ترس و اضطراب از شکست دوباره در زندگی جدید مانع این کار می شود و عامل دیگر وجود دو فرزندم است که قبلاً خودشان به من می گفتند برای ما یک بابای جدید بیار من هم آنها را با حرفهایم منصرف می کردم و حالا که بعضی وقتها با ترس و تردید تصمیم می گیرم که خواستگارانم را رد نکنم آنها با ناراحتی می گویند می خواهی ازدواج کنی.
حقیقتاً نمی توانم خوب تصمیم بگیرم از شما راهنمایی در این خصوص می خواهم و اینکه چگونه باید خواستگاری داشته باشم چون دو مورد خواستگاری که داشتم تأکید بر این داشتند که اول مدتی بدون اطلاع خانوادهایمان با هم صیغه ۶ ماهه باشیم و راحتر با هم صحبت کنیم و رفت و آمد داشته باشیم و بعد از اطمینان از هم خواستگاری و ازدواج صورت بگیرد ولی من با توسل و توکل به پروردگار و استخاره آنها را رد کردم چون در صبحت های آنها بود که بیشتر نیاز جنسی دارند بعد از ارضاء این مسئله تصمیم خواهند گرفت. خواهش می کنم کامل و جامع در خصوص صحبت های خواستگاری و مسائل بالا بنده را راهنمایی فرمایید. با تشکر و آروزی پیروزی و سعادتمندی همه ی وفاداران به اسلام

مشاور ( hassan najafi – سه‌شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۸۹ )

بسم الله الرحمن الرحیم
خواهر گرامی با عرض معذرت از شما به خاطر دیر شدن پاسخها بدلیل کثرت مشاوره های وارد شده .
خواهر گرامی ما هفت معیار برای ازدواج موفق داریم: رشد عاطفی و فکری، تشابه علایق و طرز تفکر، تشابه مذهبی، تشابه تحصیلاتی و طبقاتی، تشابه طرز فکر به مسایل جنسی، تشابه علاقه به زندگی و تشابه فرهنگ و آداب و رسوم.
سعی کنید معیارهای صحیح را انتخاب کنید اما حساسیت زیاد به خرج ندهید . ازدواج برای زندگی شما نیاز و لازم است و یک ازدواج موفق می تواند بسیاری از مشکلات را ان شاء الله حل کند . این دیدگاه شما صحیح است مراقب باشید با هدف شهوترانی زندگی خود را متزلزل نکنید البته نیاز به ترس و دلهره نیست . هر فردی از طرز برخورد و کلام او می توان پی به هدف او برد . از خدا و ائمه اطهار علیهم السلام طلب کمک کنید . سعی کنید از خواستگاری های مخفی و تلفنی و پنهانی بپرهیزید و در صورت داشتن خواستگار بسیار تحقیق کنید و از والدین و یا بزرگترها بخواهید شما را راهنمایی کنند . ان شاء الله آنچه خیر است محقق میشود .


مشاوره راسخون / ازدواج مجدد
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.