با سلام و عرض خسته نباشید مدت سه سال است که نامزد هستم و نامزدم با خانواده ام بد شده ابتدا از مادرم…

غزال ( تحصیلات : لیسانس ، ۲۹ ساله )

با سلام و عرض خسته نباشید
مدت سه سال است که نامزد هستم و نامزدم با خانواده ام بد شده ابتدا از مادرم شروع کرد و گفت که مادرت به من اخم کرده و حدود چند ماهی است که پدرم هم به اضافه شده و دائما از من و خانواده ام ایرادمی گیرد.پدرم شخصیتی ساکت دارد و به خودی خود با کسی سر صحبت را باز نمی کند و او همین رابهانه قرار داده که چرا من آمدم پدرت مرا تحویل نگرفته و تقریبا۸ ماه است که به خانه ما رفت آمد نکرده چند بار خواستم که این قضیه را تمام کنم اما بخاطر آبروی خانوادگی کوتاه آمدم در ضمن هیچ پشتوانه مالی هم ندارد و خانواده اش هم کمکی به او نمی کنند او در این مدت که من درس می خواندم و شهریه می پرداختم هیچ کمکی نکرد و دائم به من می گفت وظیفه پدرت است که خرج تو را بدهد و این مانند نیش درجان من می نشست چون پدر من استطاعت مالی ندارد و من با قرض دانشگاهم را تمام کردم .هر روز به من می گوید من شانس ندارم و به ناحق به خانواده من بی احترامی می کند و این مرا می آزارد و کمکم افسرده ام کرده واقعا ناامید م خواهشمندم در اسرع وقت مرا در این زمینه راهنمایی کنید ممنون

مشاور ( hassan najafi – سه‌شنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ )

دوست گرامی
متن شما را خواندیم. در ابتدا از این دوران نامزدی طولانی تعجب کردیم. ۳ سال زمان بسیار زیادی است. در این جا آنچه که به نظر ما مسلم است، این است که نامزد شما قصد بهانه گیری دارد. به نظر می رسد دیگر با این ازدواج موافق نیست ولی هرچه کرده موفق نشده شما را منصرف کند. حتی در شرایطی که ۸ ماه به خانواده شما سر نزنده است باز شما را متقاعد نکرده.
سؤال ما از شما اینست که شما از ازدواج و همسر چه می خواهید؟ دوران نامزدی زمانی برای شناخت بیشتر یکدیگر و یافتن تفاهم ها و تفاوت ها می باشد. ازدواج یک فرایند است. آشنایی، نامزدی، عقد و سپس ازدواج. در تمامی این مراحل از شما انتظار می رود که در ابتدا خود را بشناسید و به خواسته ها و نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید، سپس خواستگار یا نامزد خود را بشناسید. و در هرکدام از این مراحل که متوجه شدید تفاوت ها زیاد است و یا به مسائل غیر قابل حلی رسیدید به رابطه پایان می دهید.
به نظر ما همانگونه که خودتان هم اشاره کردید، شما در حال حاضر به نظر افسرده می رسید. بهتر است از همکاران روانشناس یا روانپزشک از شما تستی به عمل آورند و در صورت مشاهده افسردگی ابتدا تحت دارو درمانی قرار بگیرید. تا زمانی که شرایط جسمانی شما به سطح مطلوب نرسیده است قادر به گرفتن تصمیمات دشوار نخواهید بود. پس از آن کتاب (آیا تو آن گمشده ام هستی) از باربارا دی آنجلس را به شما معرفی می کنیم. در گرفتن تصمیم بهتر و قوی تر به شما کمک خواهد کرد.
موفق باشید.
این سوال توسط فرهنگسرای پرسش پاسخ داده شد ه است .


مشاوره راسخون / دوران نامزدی
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.