با سوپرمارکت هایی که بی مجوز مکمل دارویی می فروشند برخورد می کنیم

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مشاور رییس جمهور رییس شورای اصناف کشور گفت: اگر مراکز مسئول در وزارت بهداشت به ما اعلام نمایند با سوپرمارکت های عرضه نماینده مکمل های دارویی برخورد می کنیم.

قاسم نوده فراهانی،‌رییس شورای اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ما مجوز قانونی برای برخورد با اصناف متخلف داریم و خود دکتر دستجردی عضو اصلی هیات عالی نظارت بر اصناف می باشند بنابراین اگر به ما اعلام نمایند با فورشگاه ها و سوپرمارکت هایی که مجوز ندارند برخورد می کنیم.

وی افزود: من با حوزه بهداشت و درمان بیگانه نمی باشدم زیرا مسئول اتحادیه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی تهران و مسئول شورای اصناف کشور هستم. ولی باید بگویم ارتباطمان با نظام سلامت نسبت به وضعیت شغلی که داریم کمی کمرنگ است، در صورتی که من از بدو آغاز کارم در اتحادیه تجهیزات اعلام همکاری نمودم که بسیار کارها را به اتفاق همدیگر می توانیم انجام داده و مشکلات را حل کنیم.

نوده فراهانی گفت: البته چند جلسه همکاری و هماهنگی بین ما و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تشکیل شده است. در حوزه سلامت به خصوص بهداشت محیط یک توافقاتی با وزارت بهداشت امضا نموده ایم و این توافقات را کشوری نموده ایم و قدم های موثری برداشته ایم، ولی امیدواریم این تعاملات و همکاری ها بیشتر بشود.

وی در خصوص تاثیر تحریمات نیز اظهار داشت: تحریمات که ۳۳ سال است وجود دارد ولی باید گفت تحریماتی تازه بر بازار بی اثر نمی باشد اما با مدیریت می توان درصد قابل توجهی از مشکلات را از سر راه برداشت.

وی ادعای مجامع بین المللی در تحریم نکردن دارو را دروغ خواند و گفت: البته خدا را شکر که از لحاظ دارو و لوازم یکبار مصرف پزشکی و بعضی تجهیزات پزشکی تولیدات خوبی در کشور داریم و وضعیت نسبت به چند سال قبل به خصوص در تولید دارو بسیار خوب است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.