با سیستم عامل تلفن‌های همراه بیشتر آشنا شوید + دانلود نرم افزارها

بسیاری از ما در هنگام خرید تلفن هوشمند بیشتر از آنکه به سیستم عامل توجه کنیم مجذوب ظاهر و شکل تلفن می‌شویم درحالیکه بسیاری از کاربردهای گوشی‌های هوشمند وابسته به سیستم عامل آن است.

 به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ اگر قصد خرید تلفن همراه داشته باشید و به بازار پر زرق و برق تلفن های همراه سری بزنید ، تنوع زیاد تلفن ها در اکثر مواقع ما را فریب می دهد.

به عبارت ساده تر در بازار های تلفن های همراه شکل و شمایل تلفن ها ما را فریب می دهند و پس از خرید تلفن متوجه می شویم انتخابمان اشتباه بوده و با کلی هزینه ای که کردیم به نتیجه ی مطلوبمان نرسیدیم. پس از چند هفته و شاید چند روز به فکر عوض کردن تلفن جدید خود می افتیم.

یکی از مهمترین بخش های تلفن های هوشمند امروزی سیستم عامل های آنها ست در زیر به اختصار با هر کدام یک از سیستم عامل های موجود در بازار بیشتر اشنا می شویم.

*آشنایی با سیستم عامل آندروید :

یکی از محبوب تارین سیستم عامل های موجود در بازار تلفن های هوشمند اندروید است ، تا کنون بیش از ۴ نسخه از این سیتم عامل وارد بازار شده که آخرین نسخه ی آن اندروید ۴٫۱ معروف به لوبیا ‍ژله ای بوده است.

اکثر شرکت های سازنده ی تلفن هوشمند مانند Glx، سامسونگ، سونی اریکسون ‌HTC و … از این سیستم عامل برای دستگاه های خود استفاده می کنند که یکی از دلایل آن تنوع زیاد برنامه و بازی برای این سیستم عامل است .

در صورتی که از تلفن هوشمند خود توقع اجرای چند برنامه به صورت همزمان را دارید نسخه های اخیر این سیستم عامل جواب گوی شما هست.

برای کسب اطلاعات بیشتر از گوشی های آندرویدی اینجا را کلیک کنید.

برای دانلود نرم افزار ها و بازی های سیستم عامل اندروید اینجا را کلیک کنید.

*آشنایی با سیستم عامل IOS

یکی از اولین سیستم عامل های چند کاره ی امروزی IOS است که در مقایسه با اندروید سریعتر و روانتر است .

این سیستم عامل انحصارا روی دستگاه های اپل اجرا می شود.

شرکت اپل به دلیل انحصار طلبانه بودنش به شرکت های مختلف اجازه ی استفاده از این سیتم عامل را نمی دهد. ، تعداد برنامه ها برای این سیستم عامل بسیار زیاد است اما برای تهیه ی آنها بهتر است به اپ استور مراجعه کنید.

تا کنون ۶ نسخه از این سیتم عامل وارد بازار شده است ، که آخرین نسخه ی آن IOS 6 بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم عامل iOS اینجا را کلیک کنید.

*آشنایی با سیستم عامل سیمبیان

سیستم عامل سیمبیان در مقایسه با آندروید و IOS از محبوبیت کمتری برخوردار است ، تعداد برنامه و بازی گرافیکی و زیبا برای این سیستم عامل کمتر است و در واقع دارندگان تلفن هوشمد با سیستم عامل سیمبین از بازی های قدیمی و یا نسخه های آزمایشی برنامه های ساخته شده برای IOS و آندروید استفاده می کنند.

این سیستم عامل سیستم عامل اکثر تلفن های هوشمند نوکیا است ، اگر از تلفن هوشمند خود انتظار ارسال چند پیامک ساده و یا گشت و گذار کوتاه در اینترنت را دارید این سیسستم عامل برای شما طراحی شده ، در غیر این صورت اگر به دنبال برنامه های به روز و جالب هسنید و یا تحمل صبر کردن برای باز شدن یک برنامه را ندارید به سراغ این سیستم عامل نروید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم عامل سیمبیان اینجا را کلیک کنید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.