با سیاهی های سر زانو و آرنج چه کنیم؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

رعایت نکردن بهداشت یکی از دلایل سیاه شدن سر زانو و آرنج ها می باشد.

دکتر ندا ادیبی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: از بیماری های شایع آرنج و زانو، اگزما یا حساسیت است که به صورت خشکی پوست، پوسته ریز و خارش بروز می کند.

 وی افزود: همچنین عواملی می باشند که سبب بروز بیماری و یا تشدید آن می شوند ، مثل رعایت نکردن بهداشت و تجمع سلول های مرده در نواحی آرنج و زانو که یکی از علل های تیرگی پوست این نواحی مخصوصا در کودکان است.

ادیبی ادامه داد:اصطلاک مداوم، سر زانو نشستن و لم دادن روی آرنج، تماس بسیار با نور آفتاب ، خشکی پوست از عوال سیاهی سرزانو و آرنج می باشند که برای درمان سریع باید به پزشک مراجعه شود.

وی گفت: اگر عجله ای برای سفید کردن آنها ندارید و پوست حساسی دارید پیشنهاد می کنیم از کرم های روشن کننده حاوی هیدرو کینیون استفاده کنید که به روشن شدن پوستان کمک خواهد کرد ، البته ممکن است حدود سه ماه برای سفید شدن به طول بینجامد ، همچین باید دقت کنید که مصرف نادرست و طولانی این دارو و تغییر رنگ غیر یکنواخت را به دنبال خواهد داشت.

وی استفاده از کرم های مرطوب کننده ، کرم های استروئیدی، کرم ها و یا ژل های روشن کننده ، کرم های حاوی اوره، کرم های کراتولیتک، کرم های حاوی aha و اسید سالیسلیک و یا حتی راه های ساده تر مانند کیسه کشیدن به آرامی و استفاده از سنگ پا را برای حل این مشکل پیشنهاد کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.