با عرض سلام خسته نباشی . سوال من در مورد کشف استعداد…

۱۲ تیرماه ۱۳،

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، ۲۰ ساله )

با عرض سلام خسته نباشی .
سوال من در مورد کشف استعداد هام است از این رو چندین کتاب برایان ترسی رو خوندم ولی بیشتر سر در گم شدم چون در اون کتاب گفته شده بود که هدفهای مشخصی برای خود تعیین کنید از این رو من که نمیدونم استعدادم چیه چطور میتونم برای خودم هدفی تعیین کنم و خیلی سر در گم هستم اگر میشه در زمینه کشف استعداد کمکم کنید که بعد بتوانم به هدفهایم برسم
باتشکر فراوان..

مشاور ( خانم مریم مردانی – شنبه، ۸ تیر )

با سلام و عرض ادب
روش های مختلفی برای کشف استعداد های افراد وجود دارد. برخی از تست ها مستقیماً این کار را انجام می دهد که البته معمولاً این تستها مربوط به دوران کودکی و نوجوانی است. اما شما می توانید با یک خود شناسی صحیح به استعدادهای خود پی ببرید. اگر در کتاب مورد نظر از شما خواسته که اهدافتان را مشخص کنید تا به استعدادهایتان پی ببرید به این دلیل بوده که در واقع خواسته از روش عکس استفاده کند . چراکه معمولاً هر فردی در زندگی خود اهدافی دارد که با بررسی آنها می توان تا حدی به خلق و خو و روحیات او پی برد.
بررسی این مسئله تا حد زیادی در کودکی صورت می گیرد. شما نیز می توانید با برگشت به گذشته تا حدی به این مسئله پی ببرید. مثلاً در دوران تحصیل خود از چه درسی بیشتر لذت می بردید، خواندن چه درسی برایتان دشوار تر بود؟ از درس خواندن بیشتر لذت می بردید یا از ورزش و فعالیتهای فوق برنامه. در اکثر موارد فردی که استعداد ریاضی دارد بیشتر به این درس علاقه نشان می دهد پس بیشتر در این درس تلاش می کند و این تلاش موفقیت بیشتری را برای او به همراه دارد ، موفقیت باعث تشویق این فرد به ریاضی شده و علاقه او را در این زمینه بیشتر می کند و این روند به همین شکل ادامه دارد. این مسئله در سایر زمینه ها نیز وجود دارد. ازجمله ورزش، موسیقی، نقاشی….. . با نگاهی به گذشته متوجه می شوید که در کدام زمینه بیشتر موفق بوده و علاقه بیشتری داشته اید.از این طریق می توانید اهداف آینده تان را نیز متناسب با این ویژگیها تدوین کنید.


مشاوره راسخون / تحصیلی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.