با عوارض لیزر بر پوست و مو بیشتر آشنا شوید!

۰۱م آذر ،

یکی از مهم ‌‌ترین وظایف پزشک قبل از لیزردرمانی صحبت با بیمار و توجیه او است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ استفاده از لیزر برای درمان مشکلات پوستی سودمند است اما نباید فراموش کرد که در استفاده از لیزر باید به مسایلی توجه شود تا پوست به عوارضی دچار نشود.

در زمان استفاده از لیزر لایه‌ای از پوست برداشته می‌شود که اسکار و جای زخم آن باقی می‌ماند و زخم بعد از دو هفته التیام می‌یابد. در زمان بهبودی زخم ناشی از لیزر اگر مراقبت‌های ویژه‌ای مانند استفاده از کرم ضدآفتاب انجام نشود، ممکن است لک‌های قهوه‌ای رنگ در پوست ایجاد شود.

فردی‌ که‌ در حال‌ درمان‌ با لیزر است‌ باید از عینک‌های‌ مخصوصی‌ استفاده‌ کند تا چشمانش‌ پوشیده‌ و محافظت‌ شوند چون‌ اصابت‌ اشعه‌ لیزر به‌ چشم‌ می‌تواند مشکل‌ساز شود.

لیزر‌های عمیق پوستی سبب ایجاد حالت سوختگی و گوشت اضافی می‌شود. هرچند این عارضه کمتر ملاحظه می‌شود اما باید به آن توجه شود.

به‌ طور معمول طول دوره لیزر درمانی پوست بین سه تا پنج جلسه است. البته این دوره بنا به تشخیص پزشک متفاوت خواهد بود. یکی از عوامل مهم در تعیین این دوره و نتیجه آن وضعیت هورمونی بدن بیمار است که اغلب با آزمایش مشخص می ‌‌شود.

همیشه هر درمانی به جز تبحر پزشک تا حدود بسیاری نیز به مراقبت ‌‌های بیمار طی دوره درمان و بعد از آن بستگی دارد. در واقع درمان بدون توجه بیمار به پیشنهاد‌‌ های پزشک بی ‌‌نتیجه خواهد بود.

نکته: با توجه به واکنش متفاوت پوست اشخاص به لیزر بهتر است برای درمان لک صورت ابتدا به صورت آزمایشی از لیزر بر روی پوست بیمار استفاده شود و اگر موفقیت‌آمیز بود و لک کم رنگ شد به صورت وسیع از لیزر در مورد آن بیماری خاص استفاده شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.