با عوارض مصرف متادون بیشتر آشنا شوید

یکی از داروهای مخدر مسکنی که برای درمان برخی دردهای ناشی از مصرف موادی مانند تریاک موثر بوده متادون است.

نرگس اسماعیلیان داروساز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف متادون موجب تنگی نفس می شود که در برخی موارد می تواند موجب مرگ شود به علت اینکه مصرف این داروی مخدر (متادون) موجب اختلالات فکری و روحی می شود لذا مصرف آن در هنگام رانندگی و سایر کارهایی که نیازمند تمرکز زیادی  است توصیه نمی‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد: به علت مرگ آور بودن این دارو بهتر است از غذاها و داروهایی که حاوی الکل است بپرهیزید به علت اعتیاد آور بودن متادون هرگز بدون تجویز پزشک از آن مصرف نکنید.
اسماعیلیان اظهار داشت: اگر به بیماری هایی مانند بیماری های کبد و کلیه، پائین بودن فشار خون، داشتن بیماری های روحی بر اثر اعتیاد به مواد مخدر و مشکلات تنفسی هستید مصرف داروی متادون موجب مرگ می شود.
وی در ادامه گفت: کسانی که با توصیه پزشک برای درمان بیماری شان از متادون استفاده می‌کنند بهتر است از جویدن و خرد کردن این دارو خودداری کنند و بهتر است آنرا با آب میوه مصرف کنند.
وی در پایان تاکید کرد: مصرف بیش از اندازه این داروی مخدر (متادون) ورم کردن پوست صورت، خواب‌ آلودگی، احساس سرگیجه، اضطراب و کاهش میل جنسی می شود./عط


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. کریم حیدری:

    سلام من یک سوال داشتم ؟یک سال هست متادون مصرف مگنم روزی ۱۰سی سی شربت مخورم م خواستم ببینم چی کارکنم بزارکنارمرسی سپاس

  2. محسن رضایی:

    ایارانندگی با مصرف متادن میشود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.