با کاهش وزن فشار خون پایین می‌آید

۱۸ام بهمن ،
ممتاز نیوز : دکتر سیدضیاءالدین مظهری با بیان این مطلب گفت: پرفشاری خون، می‌تواند خطراتی جدی را برای اعضای مهم بدن بخصوص مغز، قلب، چشم‌ها و کلیه‌ها به وجود آورد از این رو، پیشگیری و تشخیص بموقع این بیماری بسیار ضرورت دارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وی افزود: فشار خون بالا به طور خزنده در بدن پیش می‌رود و به کلیه، قلب و چشم‌ها صدمه می‌زند، اما با بهبود کیفیت غذایی، پیشگیری و درمان پر فشاری خون ممکن خواهد بود.

دکتر مظهری یکی از عوامل کنترل‌کننده پرفشاری خون را تغذیه عنوان کرد و گفت: مصرف مواد غذایی نمک‌دار یا نمکسود مانند سوسیس، کالباس، گوشت‌های کنسرو شده، همچنین نان‌هایی که در هر ۱۰۰ گرم از آنها به میزان یک گرم نمک استفاده شده، در پرفشاری خون موثر است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: ادویه‌جات معطر، چربی‌های حیوانی و گیاهی اشباع شده نیز که سبب انباشته شدن چربی در خون می‌شود، زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و فشارخون را افزایش می‌دهد و حجم سمت چپ قلب را بسیار می‌کند و سبب نارسایی می‌شود.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: با کاهش میزان دریافتی چربی‌ها و نمک و نیز جایگزینی و بهبود کیفی مواد غذایی در مصرف روزانه، فشارخون تا حد بسیاری کاهش می‌یابد. خطر ابتلا به پرفشاری خون نیز به موازات افزایش وزن، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.