با مدیران متخلف در هر رتبه‌ای برخورد قانونی می‌کنیم

نامزد سمت دادستانی دیوان محاسبات:

رحیمی گفت: اگر در مقام دادستانی دیوان محاسبات کشور به مدیری برخورد کنم که بیت المال و قانون برای وی اهمیتی ندارد در هر رتبه و مقامی باشد مطابق وظیفه با آن برخورد می‌کنم.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۳ تیر) مجلس شورای اسلامی، امین حسین رحیمی که کاندیدای معرفی شده از سوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم برای تصدی پست دادستانی دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی است در سخنان کوتاهی با معرفی سوابق شناسنامه‌ای و کاری خود گفت: بنده از سال ۶۶ در قوه قضائیه فعالیت داشتم و بیش از ۲۶ سال سابقه کار قضایی داشته‌ام.

رحیمی که نماینده مردم ملایر در مجلس هشتم بود با بیان اینکه در طول دوره فعالیت خود در قوه قضائیه سمت‌های مختلفی را تجربه کرده است، گفت: دادیاری، دادرس دادگاه، رییس شعبه دادگاه، عضو دادگاه تجدید نظر، معاون دادگستری استان و همچنین سمت‌های کشوری و دادرسی ویژه ریاست قوه قضائیه و مسئولیت ویژه شوراهای حل اختلاف کشور را به عهده داشت.

وی با بیان اینکه در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی افتخار نمایندگی مردم ملایر را داشتم، تصریح کرد: بنده در این دوران سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی بودم و قبل از نمایندگی هم بالاترین پایه قضایی را دریافت کردم و آخرین سمتم قبل از مجلس هشتم رییس کل دادگاه‌های عمومی در دادگاه انقلاب تهران بودم.

رحیمی ادامه داد: در انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی علی‌رغم وجود شرایط پیروزی در انتخابات شرکت نکردم و این مطلب را از یک سال قبل از انتخابات به مردم عزیز اعلام کردم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی بنده عضو هیأت تطبیق قوانین بودم و همچنین افتخار دارم که از سال ۶۳ که دانش آموز سال سوم دبیرستان بودم تا سال ۶۷ که جنگ تمام شده هر سال ۲ الی ۳ ماه در جبهه‌های جنگ بودم و در عملیات کربلای ۵ از چند ناحیه مجروح شدم.

وی با بیان اینکه مطابق قانون وظیفه مجموعه دیوان محاسبات پاسداری از حقوق ملت است، یادآور شد: روش معمول دیوان به اینگونه است که دادستان دیوان پس از اخذ گزارشات تخلف به آنها رسیدگی می‌کند و در صورت قطعی بودن تخلف به آن رسیدگی می‌شود، اما بنده معتقدم بهترین راه پاسداری از بیت‌المال پیشگیری از وقوع جرم است؛ لذا اگر مورد اعتماد شما نمایندگان قرار بگیرم با به‌کارگیری روش‌هایی آموزشی و پیشگیرانه نظارت دیوان را به روز و پیشرفته می‌کنم.

کاندیدای دادستانی دیوان محاسبات مجلس تأکید کرد: فقط برخورد با قانون چاره‌ای برای بهبود اوضاع قانون گرایی در کشور نیست البته همواره افرادی وجود دارند که قصد تعرض به بیت‌المال را دارند که باید با جدیت و قاطعیت با این افراد برخورد شود.

رحیمی با تأکید بر اینکه تعامل رییس و دادستانی دیوان بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: البته در این‌باره مطالبی در این چند روزه اعلام شده است که این تعامل سازنده تبدیل به تداخل وظایف نشود. بنده به دلیل اینکه سابقه دادگستری دارم و در دادگستری هم رییس و دادستانی در کنار هم مشغول به کار هستند می‌توانم شرح وظایف را به خوبی تشخیص دهم و هیچ‌گونه تداخلی در انجام وظایف رئیس و دادستانی صورت نگیرد.

رحیمی تأکید کرد: به صراحت عرض می‌کنم که اگر در مقام دادستانی دیوان محاسبات کشور به مدیری برخورد کنم که بیت المال و قانون برای وی اهمیتی ندارد در هر رتبه و مقامی باشد مطابق وظیفه با آن برخورد می‌کنم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.