با مشاغل برتر و درآمدزای جهان آشنا شوید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

این رده بندی براساس مجموع امتیازهای به دست آمده از حقوق متوسط، پیش بینی چشم انداز شغل در آینده و میزان رضایت شغلی انجام شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران عصر ارتباطات مشاغل جدیدی را ایجاد نموده و می کند که درآمد و سطح رضایتمندی بالایی را برای متخصصان این حرفه ها به ارمغان آورده است. به ویژه، در شرایطی که وقتی زنان از دستمزدهای به مراتب پایین تری نسبت به مردان برخوردار بودند امروز بازار فناوری ارتباطات و اطلاعات این فرصت را به آنها داده است تا با کسب مهارت های جدید به درآمدهایی تقریبا همسطح مردان دست یابند.
این رده بندی براساس مجموع امتیازهای به دست آمده از حقوق متوسط، پیش بینی چشم انداز شغل در آینده و میزان رضایت شغلی انجام شده است. از ۲۵شغلی که به عنوان مشاغل برتر سال۲۰۱۲ در این فهرست برگزیده شده اند ۵شغل در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات قرار دارند.

سازنده نرم افزار (Software Developer): این شغل با کسب امتیاز۷.۶ توانسته است در رتبه دوم ۲۵شغل برتر سال ۲۰۱۲ در آمریکا قرار گیرد. توسعه دهنده نرم افزار به فردی اطلاق می شود که وظیفه طراحی، ساخت، آزمایش و حفظ نرم افزار را به عهده دارد. «اداره آمار کار»، نهاد وابسته به وزارت کار آمریکا، رشد ۲۷.۶درصدی برابر با ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی جدید را تا سال ۲۰۲۰ برای این حرفه پیش بینی نموده است. حقوق متوسط یک توسعه دهنده نرم افزار ۸۷ هزار و ۷۹۰ دلار در سال، میزان رضایت شغلی آن در حد متوسط و احتمال بیکاری در این حرفه ۷.۹ درصد است.

مسئول پایگاه داده ها (Database Administrator): این شغل با کسب مجموع ۷.۵امتیاز توانست در میان ۲۵شغل این رده بندی در رتبه پنجم قرار گیرد. جامعه جهانی روز به روز به سوی دیجیتالی شدن پیش می رود و به همین نسبت نقش «مسئول پایگاه داده ها» اهمیت بیشتری پیدا می کند. به طوری که تا سال۲۰۲۰ در این عرصه برای ذخیره، مدیریت، سازماندهی و رفع عیب پایگاه اطلاعاتی به ۳۳ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی جدید نیاز خواهد بود. درآمد متوسط این شغل ۷۳ و ۴۹۰ هزار دلار در سال، میزان رضایت از آن در حد متوسط و احتمال بیکاری یک مسئول پایگاه داده ها برابر با ۷.۹ درصد است.

سازنده وب (Web Developer): این شغل با مجموع ۷.۵امتیاز در رتبه ششم جای گرفت. در نگاه اول «سازنده وب» اصطلاحی ساده و عمومی به نظر می رسد اما این فرد به مهارت و دانش فنی بالایی برای ساخت یک وب سایت و عملکرد خوب آن نیاز دارد. براساس پیش بینی وزارت کار آمریکا تا سال۲۰۲۰ در حدود ۶۵ هزار و ۷۰۰ سازنده وب در سراسر دنیا مشغول به کار خواهند شد. درآمد متوسط یک سازنده وب در آمریکا سالانه ۷۵ هزار و ۶۶۰ دلار، احتمال بیکاری فردی با این مهارت ۷.۹ درصد و میزان رضایت از این شغل در حد بالاست.

تحلیلگر سیستم های رایانه ای (Computer Systems Analyst): این شغل در طبقه بندی مشاغل برتر ۲۰۱۲ توانست با کسب ۷.۵امتیاز در سکوی هفتم قرار گیرد. تحلیلگر سیستم های رایانه ای فردی است که اغلب با تجزیه و تحلیل سیستم ها، میان مشتریان و شرکت هایIT نقش یک رابط را ایفا می کند. درآمد متوسط این فرد معادل ۷۷ هزار و ۷۴۰ دلار آمریکا در سال است. براساس پیش بینی ها ۱۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر تا سال ۲۰۲۰ وارد این شغل می شوند. احتمال بیکار شدن تحلیلگر سیستم های رایانه ای برابر با ۷.۹ درصد و میزان رضایت شغلی آن در حد متوسط است.

برنامه نویس رایانه (Computer Programmer): این شغل با ۶.۸ امتیاز در رتبه نهم جدول ایستاده است. ++ C، پیتون و سایر زبان های رایانه ای زبان دوم و طبیعی یک برنامه نویس رایانه به شمار می روند. حقوق متوسط این اشخاص ۷۱ هزار و ۳۸۰ دلار در سال است که این رقم در بین اشخاص بسیار ماهر به ۱۱۴ هزار دلار نیز می رسد. این حرفه با میزان رضایت مندی در حد متوسط و احتمال بیکاری ۷.۹ درصد، ۴۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی جدید تا سال ۲۰۲۰ ایجاد خواهد نمود.

مطالب مرتبط :

آغاز برداشت گوجه فرنگی گلخانه ای در حاجی آباد
اذعان سی ان ان به فساد در نظام سیاسی انتخابات آمریکا
گفتگوی تلفنی اوباما با رهبران کنگره
پراحتیاج ترین مشاغل جهان
بهترین مشاغل برای جوانان از دیدگاه فوربس

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.