با مصرف توت‌فرنگی به جنگ سرطان بروید

از این میوه می‌توان در جهت افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در مجموع ارتقاء سلامتی بدن بهره گرفت.

یک فوق تخصص تغذیه درباره خواص میوه توت فرنگی گفت: توت فرنگی منبع غنی از فیبر، ویتامینC، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها است.

دکتر کیومرث دانشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: در این فصل از سال توت فرنگی در بازار میوه و تره بار کرمانشاه به وفور یافت می‌شود، مخصوصا نزدیکی کرمانشاه به کردستان باعث شده تا دسترسی به بهترین نوع توت فرنگی کشور راحت صورت گیرد.

وی گفت: آنچه که در توت فرنگی برای من جالب است غنای این میوه از لحاظ داشتن آنتی اکسیدان است، آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سلول‌ها جلوگیری می‌کنند و با این کار نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند. لذا مصرف این میوه بسیار لذیذ را می‌توان به عنوان سلاحی در برابر سرطان تلقی کرد.

دکتر دانشور افزود: از این میوه می‌توان در جهت افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در مجموع ارتقاء سلامتی بدن بهره گرفت.

دکتر دانشور خاطر نشان کرد: این میوه همچنین دارای املاح کلسیم، آهن و فسفر است، به ویژه فسفر موجود در این میوه عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد.

وی گفت: دانشجویان و افرادی که تمرینات فکری می‌کنند، بهتر است حتما توت فرنگی میل کنند چرا که خوردن این میوه باعث تامین فسفر مورد نیاز مغزشان می‌شود.

دکتر دانشور در پایان اظهار کرد: نکته مهمی که در مورد توت فرنگی باید در نظر داشت این است که این میوه به راحتی آلوده می‌شود، لذا در زمان شستن باید دقت کافی اعمال شود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.