با مصرف درست سال ها مشکلی در تامین آب و برق وجود نخواهد داشت

چهارشنبه ۲۸ تیر – ۰۴:۵۵:۵۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

وزیر نیرو:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- وزیر نیرو گفت: اگر مردم درست مصرف کنند، تا سالیان سال مشکلی در تامین آب و برق وجود ندارد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  “مجید نامجو” امروز (چهارشنبه)، گفت: اگر همه ما درست مصرف کنیم با ظرفیتی که در کشور در زمینه آب و برق ایجاد شده است تا سالیان سال هیچ مشکلی در تامین آب و برق نخواهیم داشت.
وی با اشاره به فصل تابستان و افزایش دمای هوا در این فصل، گفت: ما از مردم می خواهیم که درست مصرف کنند و درست مصرف کردن به معنی این نیست که برای مردم محدودیتی ایجاد کنیم.
به گفته وی، باید از منابع خدادادی مناسب استفاده شود زیرا اگر منابع نامحدود هم باشد، اگر مصرف درست نشود قطعا دچار مشکل کمبود خواهیم شد.
وزیر نیرو تصریح کرد: در زمان کنونی با توجه به زیرساخت هایی که در زمینه آب و برق در کشور ایجاد شده است، ما به صورت کلی در طول تابستان هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: اما در مواقعی در اثر گرما (به ویژه در فصل تابستان) به طور ناگهانی مصرف به اوج خود می رسد و در این زمان است که انتظار داریم مردم مصرف را کنترل کنند.
نامجو اظهار داشت: اگر این نگاه که همسایه من هم حق دارد از این منابع استفاده کند، همگانی شود و همه ما درست مصرف کنیم با ظرفیتی که در کشور در زمینه آب و برق ایجاد شده است، ما تا سالیان سال هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
وی افزود: من از مردم تقاضا دارم تا در مواقع اوج گرما و اوج مصرف بیشتر صرفه جویی کنند.
وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که “اوج مصرف آب در کشور در چه زمانی است؟”، گفت: البته که اوج مصرف در تابستان است اما چون عواملی مانند درجه گرما از استانی به استان دیگر متغیر است نمی توان زمان مشخصی را برای تمام استان ها اعلام کرد.
وی افزود: اما وقتی که دمای هوا در اکثر استان ها از ۴۰ درجه گرما فراتر می رود و یا بین ۳۸ تا ۴۰ درجه گرما اتفاق بیافتد، اوج مصرف رخ می دهد.
وی ادامه داد: تغییر اقلیم به صورتی است که گاهی هوای گرمی رخ می دهد که به طور ناگهانی تمام مراکز استان ها را تحت تاثیر قرار می دهد، در آن زمان است که افزایش در مصرف رخ دهد و آن وقت ما انتظار داریم مردم کمک کنند.
وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که “اگر مردم مدیریت مصرف کنند امسال در تابستان مشکلی در تامین آب و برق نخواهیم داشت؟”، گفت: علی القاعده نباید مشکلی داشته باشیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۸۱۶۵۵۵۷۳۹۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.