با معامله‌گران شبنم غیرقانونی برخورد می‌شود

۲۷م اسفند ، موبنا- رییس سازمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تایید خریدوفروش طرح شبنم در بازار آزاد گفت: با تمامی متخلفین در زمینه عرضه این برچسب‌ها در بازار سیاه از جمله واردکنندگان و اتحادیه‌ها برخورد قانونی می‌شود.

مهدی ابویی” با اشاره به اینکه برچسب‌های که در بازار آزاد خریدوفروش می‌شوند، همان برچسب‌های قدیمی می باشند که توسط خوداظهاریی فروشندگان توسط اتحادیه‌ها دریافت شده‌اند،‌گفت: عدم نظارت کافی از سوی بازرسان صنعت،‌معدن و تجارت بر نحوه عملکرد اتحادیه‌ها و همچنین واردکنندگان و کارگزاران عامل اصلی ایجاد بازار سیاه بوده است.

وی با اشاره به تب و تاب خریدوفروش طرح شبنم در بازارآزاد تلفن همراه گفت: برای جلوگیری از استمرار خریدوفروش طرح‌های شبنم در بازار سیاه به خصوص بازار تلفن همراه به شواری اصناف کشور ابلاغ شده که در صورت ملاحظه هرگونه تخلف به صورت جدی با تمامی عوامل خاطی واردکنندگان این کالای ارتباطی و همچنین اتحادیه‌ها نیز برخورد قانونی می‌شود.

در همین حال رییس شبکه بازرسی،‌نظارت مردمی کارگروه تلفن همراه در این باره گفت:‌اجرای طرح شبنم در مرحله اول با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود به طوری که سرمنشا این مشکلات از خوداظهاری فروشندگان توسط اتحادیه ها برای دریافت این برچسب ها و همچنین عدم حضور کارگزان جهت نصب طرح شبنم روی کالاهای شرکت‌های وارداتی صورت گرفت که این امر یکی از بزرگ ترین معضلات این طرح در مرحله اجرا بود.

“مهدی عبقری” افزود: دریافت بیش از حد طرح‌های شبنم منجر به سواستفاده بیشتر فروشندگان در این بازار شدبه طوری که این برچسب‌های ۹۴ تومانی تا سقف ۱۵۰۰ تومان به فروش رسید.

وی با اشاره به تغییر برچسب‌های طرح شبنم در مرحله بعدی اجرای شبنم گفت: به سبب مشکلات فراوان در دوره تازه این برچسب‌ها تغییر کردند به طوری که در سری تازه آن اسم شرکت واردکننده، نوع جنس همراه با کشور مبدا و مقصد نیز اضافه شد.

رییس شبکه بازرسی،‌نظارت مردمی کارگروه تلفن همراه در مورد جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی در نصب برچسب‌های طرح شبنم گفت: هم اکنون این برچسب‌ها توسط کارگزارهای مشخص به صورت مستقیم روی کالا نصب می‌شوند که به سبب استمرار این روند احتمال هرگونه سواستفاده‌ای به طور چشمگیری به طور قطع کاهش یابد.
عبقری همچنین با اشاره به طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاقی فاقد طرح شبنم از سطح بازار تلفن همراه گفت: این طرح که از اول بهمن ماه با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز شده همچنان به قوت خود باقی و در حال اجرا است که بر اساس این طرح تمامی گوشی‌های موبایل فاقد طرح شبنم قاچاقی از بازار جمع آوری می‌شوند.

وی همچنین طرح شبنم تنها راه شناسایی گوشی‌های اصلی و گارانتی دار در بازار نیست گفت: در کنار این برچسب‌ها ۱۴ شرکت واردکننده رسمی باید علاوه بر برچسب شبنم به نصب هولگرام شرکت نیز بپردازند تا خریداران این کالای ارتباطی و دیجیتالی بتوانند به سهولت به خرید یک جنس اصلی بپردازند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.