با موتور خاموش و تنها با هوا خودرو را برانید+عکس

۰۹ام بهمن ،

شرکت پژو سیتروئن از سیستم هیبریدی تازهی برای خودروهای خود رونمایی کرد که مشابه آن را تاکنون در هیچ محصولی ندیده‌ایم.

ممتازنیوز: دراین سیستم از ترکیبی از هوای فشرده و بنزین استفاده می‌شود اما برخلاف آنچه که تاکنون از سیستم‌های هیبریدی ملاحظه کرده ایم، خبری از یک باتری در این سیستم نیست.

پژو سیتروئن عکس‌های بسیاری از این سیستم منتشر کرده اما متاسفانه جزئیات نوشتاری بر روی این عکس‌ها برای توضیح دقیق عملکرد سیستم وجودندارد. آنچه که درشکل ملاحظه می‌کنید،بیانگر استفاده از موتور بنزینی با سه سیلندر استاندارد در زیر کاپوت و درقسمت جلو است. این مجموعه به یک سیستم تعویض دنده خودکار متصل است.

 

در سمت دیگر این سیستم تعویض دنده هم یک موتورهیدرولیکی و یک پمپ هیدرولیکی قرارگرفته است. این سیستم قدرت، چرخ‌های جلو را به صورت تکی یا جفتی (بسته به سیستم به کار گرفته شده درخودرو) به حرکت درمی‌آورد. در سرعت‌های بیشتر از ۷۰کیلومتر در ساعت، موتور بنزینی به تنهایی خودرو را به پیش می‌راند و در واقع عملکردی مشابه خودروهای بنزینی استاندارد را شاهد هستیم.

 

اما هنگام ترمز کردن توسط راننده،این سیستم، پمپ هیدرولیکی را برای کاهش سرعت خودرو وارد عمل می‌کند و بدین ترتیب انرژی پیش ران خوردرو را کاهش داده و به شکل هوای فشرده ذخیره می‌کند. در سرعت‌های کمتر از ۷۰ کیلومتردرساعت، سیستم هوای فشرده درگیرشده و بسته به نوع رانندگی، می‌تواند خودرو را به تنهایی به پیش براند و امکان خاموش شدن موتور بنزینی را فراهم آورد یا اینکه به همراه موتور بنزینی خودرو را به پیش براند.

 

پژو سیتروئن از بالارفتن از یک تپه به عنوان مثالی از استفاده همزمان از دوسیستم نام می‌برد. البته متخصصین می‌گویند استفاده از یک پمپ هیدرولیک به تنهایی نمی‌تواند انرژی لازم برای طی مسافت‌های بسیار توسط خودرو را تامین کند، بنابر این، هم‌زمان با استفاده از موتورهوای فشرده، باید امکان استفاده از پمپ هیدرولیک، برای پرکردن تانک هوای فشرده فراهم آورده شود، نکته ای که متاسفانه در کنفرانس خبری پژوسیتروئن به آن اشاره ای نشد.

پژو سیتروئن برنامه ای برای فروش این موتورهای ترکیبی در سال ۲۰۱۶ دارد و امیدواراست تا سال ۲۰۲۰ ، ۲۱ درصد از کل محصولاتش را به این سیستم ترکیبی مجهزکند.استفاده از این تکنولوژی واقعا ایده خوبی است اما باید منتظرماند و دید محصول نهایی با این ویژگی چه زمانی عرضه خواهد شد.

منبع: خودروسازی


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.