با نرمش‌های منظم “چاق” شوید

فروردین ۱۴۰۳

یک “رژیم غذایی” مناسب برای کسی که قصد دارد ورزش را افزایش دهد باید به گونه ای باشد که از همه گروه های غذایی به اندازه نیاز استفاده کند و سعی کند در هر وعده از تمامی گروه های غذایی استفاده نماید.

عاتکه موسوی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لاغری به وضعیتی اطلاق می گردد که نمایه توده بدنی فرد وزن تقسیم بر مجزور قد به زیر ۵/۱۸ برسد توده بدنی پایین با خطر مرگ بیشتری نسبت به اشخاص طبیعی همراه می باشد به خصوص اگر با افزایش سن همراه شود سوء تغذیه تغذیه سبب کاهش فعالیت هیپوفیز ، تیروئید و غده فوق کلیوی می گردد.

وی در خصوص علل لاغری افزود: از دلایل لاغری می توان از دریافت ناکافی مقدار غذا جهت فعالیت روزانه ، فعالیت بیش از حد مانند ورزشکاران،جذب کم و محتوای ماده غذایی مصرف شده، بیماری های انرژی خواه از قبیل سرطان یا هیپوتیروتیدیسم که میزان متابولیسم و نیاز به انرژی را افزایش می دهد استرس ها روانی و هیجانات روحی نام برد.

این کارشناس تغذیه در مورد درمان اذعان داشت: اگر احساس می کنید که لاغر میباشید و نیاز دارید که چند کیلوگرمی اضافه وزن کنید راه حل این نیست که فقط به خوردن غذاهای پرچرب و شیرین اقدام کنید بلکه باید با انجام فعالیت های ورزشی و نرمش های منظم نیاز بدن به انرژی را افزایش دهید.

وی ادامه داد: با انجام فعالیت های ورزشی اشتهای شما به غذا خوردن بیشتری می گردد و احساس کسالت در شما از بین می رود و از سویی غذایی که می خورید در بدن شما صرف ساخته شده عضلات می گردد.

موسوی تصریح کرد: افزایش انرژی دریافتی یکی دیگر از راههای درمانی است باید توجه داشته باشیم که یک زن جوان و سالم روزانه به ۲۰۰۰ کیلوگرم و یک مرد جوان و سالم به ۲۲۰۰ کیلوگرم انرژی نیاز دارد.

وی در پایان اظهار داشت: اگر اشخاص لاغر نمی توانند بسیار غذا بخورند باید از مواد غذایی کم حجم و پرکالری در فواصل غذاهایشان مثل مغزها( فندق، بادام و گردو) استفاده کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.