با نفوذ اسراییل جرمی کوربین از حزب کارگر انگلیس اخراج شد

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس به سبب آنچه مواضع «ضد یهودی» نامیده شد، به طور موقت از عضویت و فعالیت در این حزب منع شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز پنجشنبه عضویت «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس به‌ سبب آنچه مواضع «ضد یهودی» نامیده شد، در این حزب به حالت تعلیق درآمد.
در آمریکا و اروپا، لابی صهیونیسم هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تل‌آویو را عامدانه به «ضد یهودی» بودن متهم می‌کند تا صاحب انتقاد را راحت‌تر تحت فشار قرار بدهد. 
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، سخنگوی حزب کارگر گفت:‌ «با توجه به اظهارات امروز وی و عدم پس گرفتن این سخنان، حزب کارگر تا زمان انجام تحقیقات [در این زمینه عضویت] او را به حالت تعلیق در‌ می‌آورد».
وی افزود، کوربین در حال حاضر از ریاست فراکسیون حزب کارگر انگلیس در پارلمان نیز برکنار شده است.
حزب کارگر انگلیس در زمان رهبری کوربین حامی حقوق فلسطینی‌ها بوده و بارها نسبت به جنایات صهیونست‌ها بر علیه آن‌ها اعتراض کرده بود اما تحت حملات شدید و اتهاماتی درخصوص اتخاذ مواضع ضد یهودی قرار گرفت.با کناره‌گیری کوربین از حزب کارگر در پی شکست این حزب در انتخابات سراسری سال گذشته، «کر استارمر» با وعده پایان دادن به مواضع ضد یهودی این حزب بر سر کار آمد.

«کمیسیون برابری و حقوق و بشر» در گزارشی آورده است حزب کارگر در مبارزه علیه گسترش تفکرات ضد یهودی ناتوان بوده و از قوانین تخطی کرده است.

استارمر امروز (پنجشنبه) در واکنش به انتشار این گزارش، عذرخواهی کرده و در نشستی خبری، امروز را «روز شرم» برای حزب کارگر توصیف کرد.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.