با واردات نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم

جام جم آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده از منابع داخلی کشور و جلوگیری از واردات بی‌رویه افزود: اگر در این دوره رویکرد ملت ایران به سمت تولید داخلی برود تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شوند زیرا با واردات نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم، اما اگر تکنولوژی وارد کنیم و فضای کسب و کار هم تسهیل شود مشکل اشتغال و اقتصاد هم حل خواهد شد.

به گزارش روز چهار شنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در سیزدهمین همایش سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه رفتار اقتصادی در کشور ما باید جمع‌وجور باشد و از ریخت‌وپاش در کشور جلوگیری شود، اظهار کرد: با یک مدیریت داهیانه اقتصاد باید اداره شود تا نوسانات بازار بر اقتصاد کلان کشور اثرگذار نباشد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله فقط یک تغییر رویکرد تفننی نیست و آمریکا به دنبال شکست اراده ایران است، تاکید کرد: باید نشان دهیم تیزهوشی و نخبگی در ایران می‌تواند تهدیدهای اقتصادی را به فرصت تبدیل کند.

لاریجانی با تاکید بر استفاده از نظرات کارشناسان و عقلای کشور معتقد است که در حوزه اقتصادی همه حواس‌ها باید معطوف به تولید داخل باشد و تلاش کنیم که فضای کسب و کار در جامعه تسهیل شود.

رئیس مجلس نهم با توضیح اینکه توجه به تولید داخلی هم مشکلات داخلی را حل می‌کند و هم دست رد بر سینه دشمن می‌زند، یادآور شد: تا می‌توانیم باید از واردات بی‌رویه جلوگیری کنیم و اجازه تولید داخل را بدهیم و برخی از انحصارات که کشنده است را بشکنیم.

لاریجانی در ادامه به تشریح دوره‌های دست‌اندازی دشمنان در پس از انقلاب پرداخت و اظهار امیدواری کرد که در این دوره اخیر که شگرد جدید غرب و آمریکا را مشاهده می‌کنیم به میزان همان توجه و گذشت به مسائل کلان انقلاب کسانی که نسبت به انقلاب دلمشغولی دارند مختصات این دوره را بشناسند.

وی یادآور شد: در یک دوره که از ابتدای انقلاب آغاز و تا اواخر جنگ ادامه داشت، دوره تقابل نظامی آمریکا و ایران بود، چرا که پس از پیروزی انقلاب آمریکایی‌ها نتوانستند نگرانی خود را مخفی کنند، بنابراین به سمت راه‌حل‌های نظامی رفتند.

رئیس قوه مقننه با یادآوری کودتای نوژه و اینکه آمریکا برخی از جریان‌های تجزیه‌طلب را تقویت می‌کرد، گفت: ملت ایران در این راه کم هزینه نداد، بنابراین آنها نیز موجود کم‌خاصیتی مانند صدام را تحریک کردند که به ایران حمله کند و در طول جنگ از هیچ کمکی به عراق دریغ نکردند.

این عضو فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت با اشاره به اشتباه محاسباتی غرب در ابتدای انقلاب،  تصریح کرد: آنها متصور بودند برخی از رجال سیاسی که به صورت بادکنکی وجهه‌ای پیدا کردند، در مردم عمقی دارند اما انقلاب ما انقلاب ریشه‌داری بود که در این دوره با فراز و فرودها و جانفشانی‌های مردم بارور و پایدارتر شد و دشمنان نیز متوجه شدند با قدرتی به نام ملت ایران روبرو هستند.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور بیان کرد: در دوره‌هایی فضای القائات سیاسی ایجاد کردند و گاهی چفیه‌داشتن و همین نیروهای بسیجی را که برای نظام تلاش داشتند را مسخره می‌کردند، حتی در برخی روزنامه‌ها نیز از حماسه بزرگ حسینی به خشونت یاد و روحانیت و مراجع تقلید را تحقیر می‌کردند.

وی از این اقدامات به‌عنوان روشنفکری بی‌بوته در دوره دوم خرداد یاد کرد و افزود: در اوایل انقلاب در زمان بنی‌صدر نیز با مسئله‌سازی ذهن جامعه را پراکنده می‌کردند و به جای اینکه جامعه در منافع ملی و آرمان‌های انقلاب تمرکز کند، اراده آنها را سست می‌کردند. در دوره دوم خرداد نیز با طرح مسائل غلط در جامعه قصد پراکنده کردن ذهن‌ها را داشتند و شگرد آنها نیز مشغول‌سازی در داخل بود تا توان‌ها سایش‌ پیدا کند.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با توضیح اینکه آمریکایی‌ها وقایعی را به وجود می‌آوردند که می‌توانست وجهه ایران و انقلاب را در خارج خدشه‌دار کند، یادآور شد: آنان واقعه‌ای مانند ۱۸ تیر را برجسته‌سازی کردند و البته عواملی هم بودند که بر این آتش بنزین ریختند و یا مسئله دیگری مانند تحصن در مجلس به دلیل جنبه رسانه‌ای که داشت قصد داشتند دنیا تصور کند وضع آشفته‌ای در ایران است.

لاریجانی با اشاره به وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ تاکید کرد: در این وقایع نیز ماجراجویی ایجاد کردند و با غفلت عده‌ای در  داخل فتنه ایجاد شد تا وضع کشور را بهم ریخته و آشفته نشان دهند. در این دوره هم ملت و هم رهبری هشدارهایی دادند.

وی با بیان اینکه در همین دوره که آنها به دنبال مسئله‌سازی بودند، ایران توانست هم در صنایع نظامی و هم غیرنظامی گام‌های خوبی بردارد، گفت: در این دوره برخلاف مسئله‌سازی، ملت ایران از نظر تکنولوژی به‌خصوص در مسئله هسته‌ای یک گام به پیش رفت، بنابراین آمریکا با ملتی مواجه است که از یک هوشیاری سیاسی برخوردار و تهدیدها را همواره به فرصت تبدیل کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس نهم دوره سوم پس از انقلاب را ایجاد تنازع بین‌المللی از سوی آمریکا در مسائل حقوق بشر و فناوری هسته‌ای عنوان کرد و افزود: غرب مسائل حقوق بشر را با جمع‌آوری اطلاعات غلط برجسته کرد در حالی که پرونده رفتار آمریکا و غرب در مسئله حقوق بشر بسیار افتضاح است، به طوری که نسبت به برخی کشورهای عربی بی‌تفاوت هستند اما در مورد ایران پرونده‌سازی می‌کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.