با پارک علم و فناوری استان کرمان بیشتر آشنا شوید

۰۲م آذر ،

پارک علم و فناوری استان کرمان اولین پارک در جنوب شرق کشور محسوب می گردد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران: پارک علم و فناوری استان کرمان در راستای برنامه های توسعه ای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب ماموریت های وزارت علوم تحقیقات و فناوری با هدف گسترش فعالیت های دانش بنیان و ارتقای سطح فناوری در منطقه شکل گرفته است.

بنابراین گزارش، وجود ظرفیت های منطقه ای فراوان در استان به ویژه منابع طبیعی سرشار و اقلیم چهار فصل آن پتانسیل بالای صنعتی معدنی وکشاورزی و برخوداری از منابع انسانی متخصص در سایه ی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، پارک علم و فناوری استان کرمان را به عنوان اولین پارک علم و فناوری منطقه جنوب شرق کشور دارای جایگاه و اعتبار ویژه ای کرده است.

براساس این گزارش، پارک علم و فناوری استان کرمان مزایا و کمک های بسیاری از جمله، روال اعطای تسهیلات، شرایط طرح های ارائه شده حداکثر سقف حمایت برای هر یک از واحدهای فن آوری تا مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و با نحوه با زیرپرداخت حداکثر زمان آغاز بازپرداخت ۶ ماه پس از دریافت اولین قسط برای فن آورران به همراه دارند .
**پارک علم و فناوری کرمان ۷ مرکز رشد دارد

در ادامه این گزارش آمده است که مرکز رشد واحدهای فناوری کرمان به عنوان یکی از اولین مراکز رشد کشور در سال ۱۳۸۱ با اخذ مجوز از وزارت علوم فعالیت خود را در راستای اهداف تبیین شده که مهمترین آن فراهم نمودن بستر لازم جهت ایجاد رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان است آغاز نموده و ساختمان این مرکز در زمینی به وسعت ۲۲۰۰ متر مربع درمرکز شهر واقع شده است.

بنابراین گزارش، زمینه های فعالیت این پارک عبارتند از فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرآوری مواد معدنی، صنایع شیمیایی و معدنی، مواد و متالوژی، اتوماسیون، صنایع بسته بندی، بتوتکنولوژی کشاورزی و پزشکی، کشاورزی، برق و الکترونیک زیست و فناوری، انرژی های نو و نانو فناوری بوده است.

بر اساس این گزارش، در استان کرمان ۷ مرکز رشد عبارتند از مرکز رشد فناوری شهرستان جیرفت، مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، مرکز رشد فناوری شهرستان زرند، مرکز رشد تخصصی پسته، مرکز رشد فناوری شهرستان بم، مرکز رشد فناوری شهرستان سیرجان، مرکز رشد فناوری شهرستان رفسنجان، بافت و سلامت نیز در حال راه اندازی است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.