با پولدارهای جهان عرب آشنا شوید +عکس

با پولدارهای جهان عرب آشنا شوید +عکس

با پولدارهای جهان عرب آشنا شوید,رتبۀ دوم ثروتمندان جهان عرب باز هم در اختیار سعودی است. گروه “اولایان فمیلی”( Olayan family) که یکی از ثروتمندان شرکت سعودی است.

سال گذشته که فوربز، لیست میلیونرهای جهان را منتشر کرد، شاهزاده سعودی ولید بن طلال بن عبدالعزیز، اولین کسی بود که اعلام کرد این لیست درست نیست و اطلاعات آن چندان قابل استناد نیست، به این دلیل که نام خودش در آن نبود.

امسال اما لیستی که از سوی یک موسسۀ عربی منتشر شده، نام طلال را در میان ثروتمندترین مرد جهان عرب قرار داده است.

شاهزاده ولیدبن طلال، در تازه ترین لیست موسسه اقتصادی عربین بیزنس، با ۲۸٫۱ میلیارد دلار ثروت در صدر میلیونرهای جهان عرب قرار دارد. این شاهزاده سعودی برای یازدهمین سال متوالی است که در صدر این لیست قرار می‌گیرد.

اما در کنار طلال کم نیستند میلیونرهای جهان عرب که بخش مهمی از چرخهای اقتصادی کشورهایشان را می گردانند. در گزارش حاضر به معرفی ۱۰ ثروتمند شناخته شدۀ حاضر در لیست موسسه عربین بیزنس می پردازیم:

*شاهزاده ولیدبن طلال بن عبدالعزیز ۵۹ ساله و رییس گروه کینگدام هولدینگ، این روزها درصدد خرید باشگاه المپیک مارسی است.

در طول دو دهه گذشته شرکت جابر میلیونها دلار به بورس ام بی آی و بورسهای آموزشی و تحصیلی در اقصی نقاط جهان اختصاص داده است.

*محمد العمودی سعودی اتیوپی تبار با ۹ میلیارد دلار یکی از موفق ترین تاجران عرب شناخته می شود. او یکی از بزرگترین سرمایه گذارهای جهان در دو کشور سوئد و اتیوپی است.

احمد الغریر در سال ۱۹۶۰ الغریر گروپ را بنا نهاد و امروز این غول اقتصادی علاوه بر امارات، در بسیاری از کشورهای عربی از جمله مصر، قطر، کویت و بحرین  فعالیت دارد.
با پولدارهای جهان عرب آشنا شوید +عکس

سایت تفریحی و سرگرمی ممتاز » مطالب جالب و خواندنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.