با چند ساعت کار می توان یک آی فون خرید؟

عصر ایران: تحقیقات یو.بی.اس نشان می دهد که هر فرد در شهر زوریخ با ۲۲ ساعت کار می تواند یک گوشی آیفون بخرند اما در مانیلا (پایتخت فیلیپین) هر فرد باید ۲۰ برابر این مدت را کار کند تا بتواند یک گوشی آی فون بخرد.

 بر اساس تحقیقات جدید که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، اوسلو پایتخت نروژ گرانترین شهر جهان معرفی شد.

زوریخ و توکیو نیز در این آمار در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

مردم زوریخ که مرکز مالی سوئیس به شمار می آید دارای بالاترین قدرت خرید در میان شهرهای دیگر هستند.

بر اساس آمارگیری سالیانه ای که بانک یو.بی.اس سوئیس در میان ۷۲ شهر جهان انجام می دهد زوریخ از لحاظ بالاترین میزان دستمزد و قدرت خرید در رتبه اول قرار گرفته است.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که در هر شهر با چه میزان کار کردن هر فرد، او می تواند یک کالا یا خدمات را بخرد.

مثلا در توکیو برای خریدن یک ساندویچ همبرگر نیازمند ۹ دقیقه کار است اما در نایروبی (پایتخت کنیا ) برای خریدن این ساندویچ باید ۸۴ دقیقه کار کنیم.

در زوریخ خریدن یک ساندویچ همبرگر نیازمند ۱۳ دقیقه کار است اما بقیه کالاها در این شهر نسبت به توکیو ارزان تر است و به همین دلیل زوریخ از لحاظ قدرت خرید در رتبه بالاتر از توکیو قرار می گیرد.

همچنین اگربخواهید این ساندویچ همبرگر را در استانبول بخرید باید ۴۲ دقیقه و در شانگهای چین باید ۲۹ دقیقه کار کنید.

این در حالی است که در نیویورک و هنگ کنگ خریدن این کالا تنها ده دقیقه کار لازم دارد.

تحقیقات یو.بی.اس نشان می دهد که هر فرد در شهر زوریخ با ۲۲ ساعت کار می تواند یک گوشی آیفون بخرند اما در مانیلا (پایتخت فیلیپین) هر فرد باید ۲۰ برابر این مدت را کار کند تا بتواند یک گوشی آی فون بخرد.

بر اساس این آمار ارزان ترین شهرها دهلی و بمبئی معرفی شدند. در لیست گران ترین شهرها نیویورک در رده ششم، مسکو در رده ۴۰ و شانگهای در رده ۴۹ قرار دارند.

این تحقیقات همچنین به بررسی ساعات کاری در شهرهای مختلف پرداخته است. بر اساس نتایج این تحقیق پاریس، لیون فرانسه و کپنهاک پایتخت دانمارک کوتاه ترین ساعات کاری را دارند وکشورهای آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی طولانی ترین ساعات کاری را دارند که در آنها افراد سالانه بیش از ۲۰۰۰ ساعت کار می کنند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.