با کاربردهای خمیر دندان آشنا شوید

انواع خمیرها بر اساس فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده با هم متفاوت هستند ولی یک مواد اصلی ابتدایی در داخل همه خمیر دندان ها وجود دارد که حالت خمیری شکل خمیر دندان ها را به وجود می آورد.

خمیر دندان ها انواع مختلف از نظر مواد افزودنی دارند که در این مطلب با آنها آشنا می شوید.

دکتر بهروز فارسی، جراح داندانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: خمیر دندان یک عامل اضافه برای پاک کردن نواحی مختلف دندان ها و سطوح بین آن ها می باشد که توسط مسواک زدن صحیح انجام می شود.
 
فارسی بیان کرد: انواع خمیرها بر اساس فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده با هم متفاوت هستند ولی یک مواد اصلی ابتدایی در داخل همه خمیر دندان ها وجود دارد که حالت خمیری شکل خمیر دندان ها را به وجود می آورد. و همچنین مواد افزودنی برای بهتر شدن طعم و مزه ی خمیر دندان ها به کار می رود.
 
فارسی تشریح کرد: مواد ابتدایی و اصلی همه ی خمیر ها یکسان است اما مواد افزودنی که اضافه می شود به آن ها متفاوت است و کارایی متفاوتی دارند. بعضی از خمیرها دارای مواد سفید کنندگی دندان ها هستند بعضی از آن ها دارای مواد ضد حساسیت می باشند بعضی ها  خاصیت پاکنندگی دارند که بر روی فلور میکروبی دهان تاثیر می گذارند، بعضی ها خاصیت از بین برندگی بوی بد دهان هستند.
 
فارسی تشریح کرد: در همه خمیر دندان ها فلوراید اضافه می شود که خاصیت ضد پوسیدگی خواهد داشت.
 
در موقع مصرف خمیر دندان ها باید توجه داشت چون بعضی از آن ها را نباید بلع کرد و نوع و انتخاب خمیر دندان ها بر اساس سلیقه مصرف کننده و تجویز پزشک متفاوت است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.