با کنترل مناسب و محبت کافی، فرزندان بهتری داشته باشیم

کنترل مناسب و ابراز محبت کافی به کودک، بهترین شیوه فرزندپروری است.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، فریدون پیرایش، کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: کنترل مناسب و ابراز محبت کافی به کودک، بهترین شیوه فرزندپروری بوده و مطالعات نشان می دهد کودکانی که به شدت پرخاشگرند، والدینی خشن دارند.

وی ضمن تاکید بر تخریب رابطه میان کودک و والدین در اثر تنبیه بدنی و به ویژه تکرار این رفتار، افزود: ترویج الگوی پرخاشگرانه در خانواده در اثر رفتارهای متقابل اعضا، به عنوان عاملی در ایجاد یک خانواده پرخاشگر شناخته شده است.

وی پرخاشگری را نتیجه عدم توانایی کودک در کنترل خود دانست و تصریح کرد: چنانچه والدین نسبت به پرخاشگری کودکان خود بی تفاوت باشند، این معضل در روح فرزندان پنهان شده و عوارض خود را در بزرگسالی نشان می دهد.

پیرایش اضافه کرد: تفاوت بین بچه‌ها بیش از آن چیزی است که ما معمولاً تصور می‌کنیم و فرهنگ، جامعه، جنسیت و بسیاری عوامل دیگر در تربیت کودکان دخالت دارند.

این کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان گچساران، اظهار کرد: هر پدر و مادری در آرزوی فراهم ساختن بهترین امکانات در خانه هستند، امّا ممکن است به شیوه صحیحی آن‌ها را در اختیار فرزندانشان قرار ندهند و هیچ دو بچه‌ای شبیه هم نیستند.

والدین مجال تجربه احساسات را به کودکان بدهند

پیرایش تاکید کرد: والدین باید بین کودک به عنوان انسان از یک سو و رفتارهای کودکانه او از سوی دیگر، تفاوت قائل شده و به کودکان اجازه دهند تا احساساتشان  را بیان و تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بچه‌های کوچک تر نیاز به راهنمایی و کمک بیشتر دارند، لازم است والدین با بزرگ‌تر شدن بچه‌ها به آن ها آزادی و مسئولیت بیشتری بدهند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.