با گرانفروشی مقابله می کنیم

جام جم آنلاین: رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به ۱۲ میلیون بازرسی از ابتدای شروع هدفمندی و تشکیل بیش از ۹۰۰ هزار پرونده گفت: بازرسی گسترده ادامه دارد وبا گرانفروشی مقابله می کنیم.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدحسن نکویی مهر در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، افزایش قیمت ها را به دو دسته گرانی ناشی از تورم و گرانفروشی تقسیم کرد و گفت: برخی تغییر قیمت ها می توانند منطقی و بر مبنای تغییر قیمت عوامل تولید، قیمت های جهانی،‌ تغییر نرخ ارز و مانند آن باشد که به افزایش قیمت کالا منجر می شود.

نکویی مهر در ادامه گفت: در این حالت برای حمایت از تولید که خود حمایت از مصرف کننده هم تلقی می شود، قیمت ها در حداقل خود و براساس کارشناسی اصلاح می شود.

وی تورم یا گرانی را یک بیماری اقتصادی که در بیست سال گذشته به طور متوسط به ۲۰ درصد می رسیده است، دانست و افزود: گرانی علل مختلفی دارد از جمله افزایش نقدینگی، قیمت ارز، قیمت های جهانی و بحث تقاضا اعم از مصرفی و سرمایه ای حتی مخارج و بودجه دولت در این امر تاثیر دارد.

نکویی مهر با تاکید بر اهمیت سیاستگذاری در هر بخش افزود: باید به شکل مناسب تامین مواد اولیه انجام شود برای مثال در مورد شیر، مواد اولیه یعنی علوفه و دیگر نهاده ها نقش اساسی داشتند از جمله جو که ۵۰ درصد افزایش قیمت داشت و به همین علت قیمت شیر خام هم افزایش یافت و این شیر خام هم خودش نهاده ای برای کارخانه های فرآورده های شیری محسوب می شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت ها ابتدا باید کاری کنیم که قیمت نهاده ها تغییر نکند،‌البته برخی از آنها مانند قیمت ارز و قیمت های جهانی خارج از کنترل هستند.

نکویی مهر در انتها به دو طرح تشدید نظارت و نیز پلمپ واحدهای متخلفی که تخلف خود را تکرار می کنند به عنوان طرح های جدید سازمان خود برای کنترل بازار اشاره کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.