با گران ترین خودروی ایران آشنا شوید!!!

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

سال ۲۰۰۷ که گرن توریسمو برای اولین بار راهی بازارهای جهانی شد؛ همه هوادارانش انتظار تقابل آنرا با سایر سوپر اسپرت ها می کشیدند درحالیکه به اعتقاد بعضی هدف مازراتی از ساخت چنین خودرویی، عرضه یک سوپر اسپرت همه عیار نبود.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران سال ۲۰۰۷ که گرن توریسمو برای اولین بار راهی بازارهای جهانی شد؛ همه هوادارانش انتظار تقابل آنرا با سایر سوپر اسپرت ها می کشیدند درحالیکه به اعتقاد بعضی هدف مازراتی از ساخت چنین خودرویی، عرضه یک سوپر اسپرت همه عیار نبود.

نگاهی منتقدانه به مدل های سابق مازراتی نشان می دهد که از اواسط دهه هشتاد میلادی تا سال ۲۰۰۴، مدل های این شرکت با آنکه به لحاظ فنی کم و بیش تفاوتی با سایر خودروهای اسپرت مطرح جهان نداشتند اما با لحاظ ظاهری اکثرا از یک چیز رنج می بردند و آن هم بلا تکلیفی ظاهرشان بود.

نداشتن روح ایتالیایی در خودروها یا نزدیکتر شدن زبان طراحی آنها (به ویژه در دهه نود) به خودروهای آلمانی شاید دو نکته مهمی باشند که مازراتی در سال های آغازین هزاره سوم میلادی برای برطرف نمودن آن اصرار و پافشاری بسیاری داشت.

با آمدن نسل پنجم کواتروپرورته در سال ۲۰۰۳ دیگر همه چیز برای یک تحول انقلابی آماده بود؛ پنین فارینا رگ خواب مازراتی را به خوبی پیدا نمود؛ او بود که سال ۱۹۴۸ اولین اسپایدر مازراتی یعنی مدل A6GCS را طراحی نمود پس بهتر از هر کسی می دانست که مازراتی بدنبال چه چیزی است.

جالب است که از آن سال پنین فارینا در طراحی هیچ کدام از مدل های مازراتی دستی نداشت تا ۵۵ سال بعد که طراحی کواتروپورته نسل پنجم را برعهده گرفت. با استقبال از کواتروپورته، مازراتی به دنبال سومین همکاری خود با پنین فارینا رفت که نهایتا این همکاری در سال ۲۰۰۷ به ثمر نشست و گرن توریسمو به تولید رسید؛ خودرویی که نسبت به مدل های سابق مازراتی بی نهایت بسیارزیبا بود و طراحی بی نظیرش همه را به تحسین واداشت.

شتاب صفرتاصد گرن توریسمو معادل ۵٫۲ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۸۵ کیلومتر برساعت است که اگر مدل گرن توریسموS باشد این اعداد به ترتیب ۴٫۸ ثانیه و ۳۰۰ کیلومتر برساعت خواهند بود.

اولین خودرو مازراتی گرن توریسمو کروک مدل ۲۰۲۴ با قیمت یک میلیارد و دویست میلیون تومان از گمرک تهران ترخیص شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.