با گسترش رشته های بین رشته و چند رشته ای فضا را برای خام خواری و فروش مواد خام محدود کنیم

۳۱اردیبهشت،

با معرفی و سیاستگذاری مناسب رشته های بین رشته ای و چند رشته ای به جوانان در هنگام انتخاب رشته می توان گامی مهم در جهت رشد و شکوفایی کشور برداشت.

به گزارش خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر روستا آزاد ریس دانشگاه صنعتی شریف در همایشی که امروز در دانشگاه شریف برگزار شد گفت: در قبل در بسیاری از رشته ها دوره های تکمیلی وجود نداشت اما در طی دهه های ۷۰ تا ۸۰ دوره های ارشد و دکتری در بسیاری از رشته ها راه اندازی شده که توانسته زمینه را برای ارتقاء رتبه ها در سطح بین المللی فراهم کند به طوریکه در حال حاضر هر دو سال ۵۰ مرتبه رتبه ها ارتقاء یافته و انتظار می رود این رقم افزایش یابد.

وی ادامه داد: درگذشته رشته های تکمیلی وجود نداشت و بیشتر رشته ها به صورت پایه ای بود مانند مهندسی مواد، مهندسی برق، مهندسی شیمی اما به تدریج نیاز به رشته های بین رشته ای و چند رشته ای بیشتر شده که با راه اندازی آن گامی مهم در جهت رشد و شکوفایی برداشتیم.

وی گفت: در چندسال اخیر در شورای گسترش تعداد قابل توجهی از رشته های بین رشته ای و چند رشته ای مصوبه گرفتند و به آنها مجوز داده شد که از آن جمله می توان به رشته ی مهندسی دریا اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: به جهت موقعیت کشور وجود دریاها، مرزآبی و منابع انرژی و حوزه های مذهب ملی و اقتصادی توجه به این رشته ها ضروری است و سعی داشتیم تا با تقویت این رشته ها در مقاطع ارشد و دکترای فعالیتهای مهمی در این راستا انجام دهیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.