با ۵ دانشگاه برتر لندن آشنا شوید+تصاویر

نتایج منتشر شده در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان که توسط نظام رتبه‌بندی “کیواس” انجام شد،‌ نشان می‌دهد که دانشگاه‌های انگلیس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند.

به گزارش ممتازنیوز،‌ اگر دانشجویی به دنبال دانشگاه‌های برتر لندن،‌ پایتخت انگلیس باشد،‌با طیف وسیعی از دانشگاه‌ها روبه‌رو خواهد شد.

در آخرین رتبه‌ جهانی دانشگاه‌ها برای سال ۲۰۲۲ میلادی که توسط نظام “کیواس” انجام شد،‌ دانشگاه‌های انگلیس عملکرد درخشانی از خود نشان دادند.

نظام رتبه‌بندی کیواس،‌ رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر لندن را نیز منتشر کرد.

رتبه بندی ۵ دانشگاه برتر این شهر به شرح ذیل است:

۱-  امپریال کالج لندن

یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی بریتانیا و جهان در زمینه‌های دامپزشکی ،مهندسی، علوم پایه، علوم زیستی، پزشکی و اقتصاد است.

این دانشگاه رتبه هشتم جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی را به خود اختصاص داد. حدود ۶۰ درصد جمعیت دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

۲- کالج دانشگاهی لندن 

این دانشگاه که به “یو سی ال”( یو سی ال) معروف است، دانشگاهی دولتی و تحقیقاتی است. سازمان رتبه‌بندی شانگهای این دانشگاه را چهارمین مرکز مهم علمی اروپا معرفی کرد. یوسی‌ال پذیرای حدود ۳۶۰۰۰ دانشجو است.این دانشگاه رتبه دهم دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است و بیش از ۴۸ درصد دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. دانشکده‌ها و بیمارستان‌های این دانشگاه، همگی در قلب لندن هستند.

۳- دانشگاه کینگز لندن

دانشگاه کینگز لندن با بیش از ۲۰ هزار دانشجو بزرگ‌ترین و پرسابقه‌ترین کالج دانشگاه لندن است.این دانشگاه دارای۵ پردیس است و فعالیت‌های دانشگاهی آن به ۹ دانشکده سازمان یافته است که به بخش‌های مختلف ، مراکز و بخش‌های تحقیقاتی تقسیم می‌شوند.

۴- مدرسهٔ اقتصاد و علوم سیاسی لندن 

مدرسهٔ اقتصاد و علوم سیاسی لندن یک کالج تخصصی از مجموعهٔ دانشگاه لندن است که در سال ۱۸۰۵ تأسیس شد و در ۱۹۰۰ به این دانشگاه ملحق شد. این کالج بیش از ۱۱ هزار دانشجو دارد که کمتر از ۷۰ درصد از آنها از خارج از انگلیس هستند.همچنین ۳ هزار و ۳۰۰ کارمند در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.دو سال پیش،‌درآمد این دانشگاه ۴۱۵.۱ میلیون پوندی داشت که ۳۲.۱ میلیون پوند از این مبلغ  حاصل از گرنت‌های تحقیقاتی است. 

۵- دانشگاه کوئین مری لندن

دانشگاه کوئین مری لندن یکی از مهمترین کالج‌های تشکیل دهنده دانشگاه فدرال لندن است.شش برنده جایزه نوبل در میان فارغ التحصیلان کوئین مری وجود دارد. مطابق رتبه بندی روزنامه گاردین، دانشگاه کوئین مری در رشته‌های حقوق، دندانپزشکی، مطالعات رسانه و فیلم جلوتر از سایر موسسات و دانشگاه‌های دیگر لندن و در رتبه یک قرار گرفته است. قدمت این دانشگاه به کالج پزشکی بیمارستان لندن در سال ۱۷۸۵ برمی‌گردد. کالج کوئین مری در سال ۱۹۱۵ به عنوان دانشگاه کوئین مری تأیید شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.