با ۸ نقطه‌ ضعف iOS 6 آشنا شوید

نسخه جدید iOS اپل منتشر شده و کاربران در حال کسب تجربه‌های عملی و جدی‌تر با این سیستم عامل هستند. این iOS 6 تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی اعمال شده که از آن جمله می‌توان به حذف یوتیوب و چند تغییر ظاهری و باطنی دیگر اشاره کرد. اما مهم‌ترین مساله‌ای که کاربران را ناراحت کرده مربوط به حذف نقشه گوگل و جایگزینی آن با نقشه‌های پر اشتباه اپل می‌باشد. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید با مطالعه راهنمای زومیت برای نصب iOS 6 این سیستم عامل را روی آیفون، آیپد و یا آیپاد تاچ خود نصب کنید. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با ۸ نقطه‌ضعف iOS 6 آشنا شوید.

۱. اپ‌استور کوچک

با اینکه اپ‌استور iOS 6، از نظر زیبایی‌شناسی، بهبودهایی داشته است، اما نتایج جستجو در آن محدود به نمایش تنها یک مورد در هر لحظه شده‌ است. که به‌ معنی اسکرول‌های بیشتر است. از نقطه‌نظر تئوری، کیفیت بر کمیت ‌ترجیح داده شده‌ است، اما همیشه این موضوع مطلوب کاربر نیست. علاوه بر این فضای اپ‌استور تنگ‌تر شده است.

ios6-8-bugs-1

۲. اپلیکیشن‌های نقشه

احتمالاً نقشه جدید اپل، بحث‌ برانگیزترین بخش iOS 6 است که بیشترین نارضایتی کاربران را داشته است. با تمام ویژگی‌های آن، فقدان مسیرهای حمل‌و‌نقل عمومی، عکس‌های ماهواره‌ای مخدوش، راهها و ساختمان‌های تخریب شده و نشانه‌گذاری‌های اشتباه ضربه‌های سختی به آن وارد نموده‌اند.

ios6-8-bugs-2

۳. اپلیکیشن یوتیوب

در حالی که همه درباره حذف گوگل‌مپ صحبت می‌کنند، اپلیکیشن‌ یوتیوب هم از iOS 6 حذف شده است. البته برخلاف نقشه‌های گوگل، نسخه ویژه آن از طریق اپ‌استور اپل قابل دانلود است.

ios6-8-bugs-3

۴. فیس‌بوک‌ بیش از حد

اپل، فیس‌بوک را نیز به روند یکپارچه کردن شبکه‌های اجتماعی اضافه نموده، که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به لاگین کردن در اپلیکیشن آن، عکس‌ها و اطلاعات خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. به علاوه، این ویژگی لیست دوستان و تقویم فیس‌بوک را با اطلاعات دستگاه اپلی شما یکپارچه‌ می‌کند. خبر خوب این است که اگر احساس خوشایندی نسبت به حفظ حریم خصوصی اطلاعات خود ندارید، می‌توانید این امکان پیش‌فرض را غیرفعال کنید.

ios6-8-bugs-4

۵. فونت‌های ناهمگون

در ویژگی Find my iPhone در سیستم‌عامل جدید، از فونت نوشتاری خاصی استفاده شده است که پیش از این در iOSها دیده نشده بود. ناهمگونی فونت این ویژگی با سایر نرم‌افزارها تا حدودی سؤال برانگیز است.

ios6-8-bugs-5

۶. رنگ‌های ناهمگون

اگرچه بعضی‌ها شیفته تغییر رنگ‌های اعمال شده در برخی نرم‌افزارهای خاص هستند، اما گروهی از ناهمگونی رنگ آن‌ها با کلیت رابط کاربری ناراضی هستند. برای مثال، رنگ اصلی اپلیکیشن تلفن (Phone) از سیاه به نقره‌ای تغییر کرده در حالی که رنگ اصلی اپلیکیشن دوربین از نقره‌ای به سیاه تبدیل شده است.

ios6-8-bugs-6

۷. زنگ هشدارهای ثابت

iOS 6، مجموعه‌ای از امکانات را معرفی کرده تا به کمک آن‌ها در قرار ملاقات‌ها، جشن ‌تولد‌ها و رخدادهای گوناگون کاملا دقیق و منحصر به فرد باشید. اما اپل کماکان علاقه دارد که وقتی اتفاق خاصی رخ می‌دهد یا تغییری در تقویم آی‌کلاد ایجاد می‌شود، آن را بارها و بارها (و بارها) به شما یادآوری کند.

ios6-8-bugs-7

۸. تقویم باگ‌دار

برای بعضی از کاربران، زدن گزینه Today در اپلیکیشن تقویم، ممکن است منجر خودسری تقویم شود. در واقع، در بعضی مواقع، تقویم به صورت خودکار شروع به اسکرول کرده و به طرز مرموزی حرکت می‌کند. اینکه این اتفاق یک شوخی عمدی است یا یک باگ نرم‌افزاری مشخص نیست.

ios6-8-bugs-8

آیا با این موارد آشنا بودید؟ تجربه کاربری خود را در استفاده از iOS 6، با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.