با ۷۰ کشته و ۲۳۲ زندانی، ۲۰۱۲ یکی از بدترین سال‌ها برای خبرنگاران بود

۲۶ام بهمن ،

MSW6200811112910.jpg

کمیته جهانی حمایت از خبرنگاران با بیان اینکه در سال ۲۰۱۲ ، ۷۰ روزنامه نگار کشته شده‌اند اعلام کرد: سال قبل میلادی یکی از بدترین سال‌ها برای خبرنگاری در سراسر جهان بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کمیته بین‌المللی حمایت از خبرنگاران در گزارشی اعلام کرد: در سال ۲۰۱۲، ۷۰ روزنامه نگار در سراسر جهان کشته شدند که در این بین بیش از نیمی از آنها به شکل عمد به قتل رسیده‌اند.

بنا براعلام این کمیته، در این سال ۲۳۲ خبرنگار نیز بازداشت شده‌اند در حالی که در مدت مشابه آن در سال ۲۰۱۱ این عدد ۱۷۹ خبرنگار بود و با رسیدن تعداد خبرنگاران بازداشت شده در یک سال به ۲۳۲ تن، این عدد یک رکورد از سال ۱۹۹۰ تاکنون محسوب می‌شود.

کمیته حمایت از خبرنگاران همچنین اعلام کرد: بیشتر خبرنگارانی که کشته و یا از سوی مقامات کشورهای متبوعشان روانه زندان شده‌اند بدون پشتیبانی از سوی یک موسسه خبری بزرگ به جمع آوری خبرها و گزارش در خصوص فساد سیاسی و مالی اقدام می‌کردند که منابع قدرت آنها را هدف قرار داده‌اند.

بنا بر این گزارش، بیشتر خبرنگارانی که کشته شده‌اند در سومالی، پاکستان و برزیل هدف قرار گرفته‌اند.

کمیته مذکور همچنین اعلام کرد: آزادی خبرنگاران در بعضی از کشورها از جمله آفریقای جنوبی، ایتالیا و مجارستان به شکل قابل توجهی کاهش یافته و این در حالی است که ایتالیا و مجارستان هر دو عضو اتحادیه اروپا می باشند و این اتحادیه از مدعیان حمایت از آزادی رسانه‌ها است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.