ببرها و انسانها می توانند با هم زندگی کنند+عکس

براساس تحقیقات زندگی با ببرها به اندازه کافی برای ایجاد تغییرات مناسب است.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، زندگی با ببرها ممکن است فقط اشغال فضای مشابه در زمان های مختلف بین روز و شب باشد.
 
گزارش این اتفاق منحصر به فرد  شده  در مجله فرهنگستان علوم ایالات متحده، PNAS شرح داده شده است.
 
 این یک کنجکاوی صرف نیست، بلکه کلیدی برای آماده سازی سیاره زمین است که به طور فزاینده جمعیت که در آن وجود دارد ممکن است وجود نداشته باشد.
 
فضای بیشتر برای منابع سنتی و طبیعی که در آن انسانها و حیوانات وحشی، احتمالا باید یاد بگیرند که چگونه این سرزمین را به اشتراک بگذارند.
 
همیشه برای کاهش تضاد بین انسان و طبیعت، دانشمندان و محیط زیست در پی ایجاد ذخایرطبیعی هستند که برای جدا کردن فعالیت های انسانی از حیات وحش مورداستفاده قرار می گیرند.
 
براساس این گزارش، سیاره زمین به طور فزاینده ای شلوغ شده است و شما را به تجزیه و تحلیل اشکال دیگر روش های حفظ زندگی مشترک و جایگزینی برای آن هدایت می کند.
 
محققان امکان همزیستی بین حیات وحش و انسان در یک فضا را با استفاده از دوربین برای نظارت بر فعالیت های ببر و انسان در نقاط مختلف در داخل و در خارج از پارک ملی Chitwan، نپال، در طول سالهای۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ مورد مطالعه قرار دادند.
 

نویسنده این تحقیق اشاره کرد که تراکم جمعیت ببرها در سراسر منطقه با وجود حضور مردم و یا یک وسیله نقلیه در همان محل مورد مطالعه بوده است. اگرچه ببر در داخل پارک و در فضایی مناطق خارج یافت می شد اما شهرک های انسانی و تصاویر دوربین، ظهور همپوشانی در سرزمین های اشغال شده توسط ببرها و فعالیت های انسانی نشان داده شده است.
 
در واقع، با توجه به گفته نویسنده،این شکارچیان بزرگ با حضور انسان ها سازگار شده اند، در شب فعال تر و در طول روز زمانی که اوج فعالیت های انسانی وجود دارد،کمتر می شود.
 
دانشمندان نشان می دهند که ورود مدل همزیستی در تلاش برای حفظ و حمایت انسان از نیازهای خود و منابع، و در همان زمان، حمایت از بقای حیات وحش وحشی است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.