بحث‌های خوبی شد/ روایت جواد شمقدری از جلسه با رئیس جمهور

جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور درباره مصوبات سومین جلسه شورای عالی سینما که شب گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: «شب گذشته سومین جلسه شورای عالی سینما در سال جدید به فاصله کمتر از دو هفته با حضور رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه مصوبات خیلی خوبی داشتیم که برخی از آن‌ها بار حقوقی و اعتباری دارد که پس از اعلام سایت دولت درباره آن‌ها صحبت خواهم کرد. اما محور دیگری که امروز در جلسه مطرح شد بحث «خانه سینما» بود که بحث‌های خوبی شد. همانطور که دکتر حسینی پیش از این اعلام کرده بودند اساسنامه‌ای باید در این خصوص تدوین شود.»

 

وی در ادامه افزود: «در سومین جلسه شورای عالی سینما مصوب شد تا اساسنامه‌ای برای تشکل جدید که جایگزین «خانه سینما» خواهد شد، تدوین شود و مقرر شد هیئتی برای تدوین اساسنامه تشکیل شود. ‌در این باره نظرات مختلفی وجود داشت و مصوب گردید این هئیت با حضور هفت نفر تشکیل شود که سه نفر از دوستانی باشند که در جامعه اصناف حضور داشته و با مجموعه خانه سینما مرتبط بودند؛ همچنین دو نفر از هیئت ساماندهی صنوف و دو نفر از سازمان سینمایی کشور در این هیئت حضور داشته و اساسنامه تشکل جدید را تدوین کنند.»

 

رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه گفت: «گروه هفت نفره درباره مباحث مختلف صحبت خواهند کرد و نظرات جمع‌آوری شده و اساسنامه ‌تدوین خواهد شد؛ همه فعالیت‌های تشکل جدید ناظر بر فعالیت فرهنگی و هنری است و به فعالیت صنوف ارتباطی نخواهد داشت و مباحث غیرصنفی و جنبی در این تشکل پی گرفته خواهد شد.»

 

وی درباره فعالیت صنوف توضیح داد: «صنوف به فعالیت صنفی خود ادامه خواهند داد و با کمک هیئت ساماندهی قانونی خواهند شد و مطالبات خود را پیگیری می‌کنند. این تشکل جدید به فعالیت‌های فرهنگی در حوزه هنر و فرهنگ خواهد پرداخت. سینماگران صاحب فکر و اندیشه هستند و در این تشکل بحث‌های نظری از جمله آموزشی، تشکیل ورک‌شاپ‌ها و … مطرح می‌شود همچنین بخشی از فعالیت‌های جشن‌های سینمایی و جشنواره‌ها در این تشکل انجام خواهد شد.»

 

رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه به نام این تشکل اشاره کرد و گفت: «توسط هیئت هفت نفره اسامی پیشنهاد خواهد شد و پس از تصویب اساسنامه در شورای عالی سینما براساس مفاد و بندهای آماده شده نام آن انتخاب و اعلام می‌شود.»

 

وی در خاتمه تاکید کرد: «این تشکل هیچ فعالیت و ارتباطی با مباحث صنفی نخواهد داشت و اصناف انشاء‌الله قانونی و همچنان ادامه فعالیت خواهند داد. ما وارد دوره جدیدی از فعالیت شدیم و در فضای جدید نیاز به ساختارهای جدیدی داریم که تشکل جدید با ماموریت‌های جدید و تفکیک شده بخشی از نیازهای شرایط جدید است که انشاءالله محقق خواهد شد.»

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.