بحث استیضاح درباره نجار، غضنفری و خلیلیان؛ بازار داغ جمع‌آوری امضا

۲۳ مهر؛ گزارش رو شدن استیضاح‌ سه وزیر کابینه

ایران > قانونگذاری
موضوع استیضاح وزرای کشور، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در حالی امروز از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد که نمایندگان در هفته گذشته استیضاح وزیر ورزش و جوانان را لغو و طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بخاطر شرایط اقتصادی روز کشور موکول به زمانی دیگر کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، طرح استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی، مصطفی محمدنجار وزیر کشور و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌رود تا خانه‌های دیگری از پازل رفتار مجلس نهمی‌ها در قبال طرح‌های استیضاح از دولتی‌ها را تکمیل کند؛ رفتاری که استیضاح وزرای ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را تا کنون به کما برده و هنوز قابل پیش‌بینی نیست که استیضاح‌های جدید که درباره سه وزیر دیگر کابینه مطرح شده است را هم مسکوت کند.

مجلس نهم اخیراً در جریان طرح استیضاح حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نشان داد که پیگیری این طرح را موکول به گذر از نابسامانی وضعیت اقتصادی می‌کند. چراکه «موسی‌الرضا ثروتی» از طراحان اصلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش از توقف پیگیری این طرح به دلیل شرایط موجود کشور خبر داده و گفته است: «پس از بازگشت آرامش به بازار ارز و حل مشکلات اقتصادی کشور، مشکلات آموزش و پرورش و طرح استیضاح وزیر را دنبال می‌کنیم.»

با این حال، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه امروز مجلس با بیان اینکه مجلس باید نقص و اشتباه خود را در نظارت بر اقتصاد کشور بپذیرد، تاکید کرد: «با صرف اعلام نظر، مسئولیت انجام نمی‌پذیرد. برای جبران آن باید همه مسئولان را به پاسخگویی واداشت و ارزیابی کارشان را در مجلس مدنظر قرار داد و با متخلفان از طریق ابزارهای قانونی برخورد کرد.»

استیضاح وزیر کشاورزی با ۳۹ امضا در مجلس اعلام وصول شد

به گزارش همشهری آنلاین، استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی با امضای ۳۹ نفر از نمایندگان امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. نمایندگان نارضایتی کشاورزان و دامداران از وضعیت کشاورزی کشور را از محورهای این استیضاح معرفی کردند.

۶۵ امضا پای استیضاح وزیر صنعت و تجارت

نمایندگان طراح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس با غضنفری جلسه داشته و آنچه که سبب طرح استیضاح غضنفری شده را با وی در میان گذاشتند. «الیاس طاهری» از طراحان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طراحان استیضاح از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند، اعلام کرد: «۶۵ نماینده، طرح استیضاح غضنفری که ۱۲ محور دارد را امضاء کرده‌اند که به احتمال زیاد چهارشنبه تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.»

ضعف مدیریت بازار، مشکلات موجود در صنایع، عدم حمایت از تولیدکنندگان، نوسانات قیمت خودرو و انتصاب مدیران غیرمتخصص در صنایع کشور از جمله محورهای طرح استیضاح غضنفری است که از سوی طراحان آن اعلام شده است.

جمع‌آوری ۲۵ امضاء برای استیضاح وزیر کشور

در ادامه طرح‌های جدید استیضاح وزرای کابینه، حجت‌الاسلام بیگی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از جمع‌آوری ۳۷ امضاء برای طرح تحقیق و تفحص از وزارت کشور و جمع‌آوری ۲۵ امضاء برای استیضاح مصطفی محمدنجار وزیر کشور خبر داد و به مهر گفت: «وضعیت وزارت کشور و انتقاداتی که به وزیر کشور داریم باعث شد به دنبال استیضاح نجار و تحقیق و تفحص از وزارت کشور باشیم. طرح استیضاح وزیر کشور ۱۲ بند دارد.»


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.