بحث خدمات رفاهی برای دانشجویان باید شفاف شود

۲۹ آبان ،

بحث ارائه خدمات رفاهی در دانشگاه ها به دانشجویان باید به صورت شفاف در دفتر چه های آزمون سراسری بیان شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ گودرزی، قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی صبح امروز در پنجاه و دومین گرد همایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در سازمان امور دانشجویی برگزار شد طی سخنرانی گفت: در سال ۹۰ و ۹۱ تعداد دانشجویان ما رشد بالایی داشته اند و در پردیس های بین الملل دانشگاه ها که دوره های مجازی برگزار می گردد به سیاست آموزشی دانشگاه ها مرتبط است .

 وی افزود: هفته ی آینده، هفته ی شهادت دانشمندان علم و فناوری که در حوزه دانشجویی حمایت از دانش هسته ای در قالب وام هسته ای برای دانشجویان این رشته مورد توجه قرار دارد که البته این مسئله هم اکنون در دانشگاه ها با ارائه وام هسته ای به دانشجویانی که در این رشته مشغول تحصیل می باشند مورد توجه قرار گرفته است.

گودرزی تصریح کرد: با توجه به اینکه صندوق رفاه به بدنه ی دانشگاهها بسیار نزدیک است باید رویکرد تعاملی با دانشگاه ها در قالب نشست در نظر گرفته شود که مسائل مهم صندوق رفاه برای دانشجویان در محل خود دانشگاه تصمیم گیری شود.

گودرزی تصریح کرد: در جهتی اهداف عدالت آموزشی، سطح بندی خوابگاه های دانشگاهی مورد توجه قرار دارد که با کمک معاونین دانشجویی دانشگاه ها و همکاری آنها سعی در برطرف سازی این مشکلات برای دانشجویان داریم.

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات بسیاری که دانشجویان در ورود خود به دانشگاه ها با آن مواجه می باشند که این مشکلات عبارتند از بحث خوابگاه که باید مباحث خوابگاهی برای دانشجویان تازه الورود و همچنین خدمات رفاهی برای این دانشجویان به صورت شفاف در دفترچه های آزمون سراسری بیان شود.

وی به تعامل معاونین دانشجویی با خیرین اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها در ارتباط با تعامل با خیرین، فعالیت بسیار نداشته اند و این در حالی است که بسیاری از خوابگاه ها توسط این خیرین ساخته شده و این خیرین می توانند از توانمندی مالی خود در راه خدمات رفاهی برای دانشجویان استفاده کنند، بنابراین موضوع خیرین و به کارگیری آنان در بخشهای غیر دولتی مورد توجه قرار دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مباحث حذف بها های گمرکی کالاها، نگرانی کاهش اعتبارات ردیف اعتبارات و وام های ۴ درصدی خوابگاه های غیر دولتی با تازهیت هر چه تمام تر مورد پی گیری مسئولین قرار دارد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.