بحث موشک‌های بالستیک ایران موضوعی دفاعی‌ است و به مذاکرات ۵+۱ ربطی ندارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: طرح بحث موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران و میزان توانمندی آن، همچنین قدرت پرتاب و میزان فاصله‌ای که می‌تواند طی کند، موضوعی دفاعی‌ است و به مذاکرات ۵+۱ ربطی ندارد.

“سیدرضا صدرالحسینی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر “وندی شرمن” نماینده آمریکا در مذاکرات ۱+۵ مبنی بر بررسی موشک‌های بالستیک ایران  گفت: با توجه به زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات ۱+۵،‌ موضوعات متعددی بیان می‌شود که یکی از آن‌ها اظهارات اخیر “وندی شرمن” در رابطه با مسائل دفاعی ایران است.   
 
وی ادامه داد: طرح بحث موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران و میزان توانمندی و تخریب آن، همچنین قدرت پرتاب و میزان فاصله‌ای که می‌تواند طی کند، زیاده خواهی است از سوی غرب که آن‌ها همواره درپی آن بوده‌اند.   
 
 این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: در سال‌های نه چندان دور مباحثی در رابطه با مسائل دفاعی کشور و بازدید از مراکز دفاعی از سوی غرب مطرح شد و جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در مقابل آن ایستاد.   
 
صدرالحسینی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با استفاده از تجربیاتی که در طول سال‌های گذشته از  مذاکرات با غرب به دست‌ آمده دیپلمات‌های کشورمان بتوانند در مقابل زیاده خواهی‌های غرب و مطرح کردن موضوعاتی غیر از موضوع اصلی مذاکره که مسائل هسته‌ای است، بایستند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.