بحران اقتصادی مردم پرتغال را با فقر بسیار شدید مواجه کرده است

تهران/واحدمرکزی‌خبر/اقتصادی /۰۲/۰۸
۰۰:۱۲:۱۸٫۰۱
بحران اقتصادی، زندگی مردم پرتغال را در شرایط بسیار دشوار همراه با فقر قرار داده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، شمار افراد بیکار در پرتغال در حال افزایش است. زوجهایی که هر دو شاغل هستند نیز در پرتغال به جمع بیکاران افزوده می شوند. در ماه گذشته تعداد زوجهایی که هر دو شاغل هستند و در یک ماه گذشته بیکار شده اند به صورت چشمگیری افزایش یافته است. یک سال گذشته سال بسیار سختی برای زوجهای شاغل در پرتغال بوده است. در مدت یک سال ، تعداد زوجهای شاغلی که در این کشور بیکار شده اند شصت و یک درصد افزایش یافته است. کاهش بودجه بخشهای حمایتی دولت به علت اجرای سیاست ریاضت اقتصادی ، علت اصلی این مساله است. با ادامه این روند، شمار قابل توجهی از خانواده های پرتغالی در آینده نزدیک به دامان فقر کشیده خواهند شد.
ریناتو کارمو، جامعه شناس و استاد دانشگاه لیسبون در این خصوص گفت:« این خطر واقعی است که زوجهای بیکار شده در پرتغال ، دچار فقر شوند بویژه در شرایطی که دولت در حال قطع همه مزایای اجتماعی و پوشش های اجتماعی است. ما درباره وضعی صحبت می کنیم که تا چند ماه دیگر به فقر شماری از مردم پرتغال منجر خواهد شد.»
خانواده های پرتغالی که هر دو زوج شاغل بوده اما هر دوی آنها کارشان را از دست داده اند، در شرایط بسیار بغرنجی قرار دارند و برای تامین هزینه های زندگی خود با مشکلات فزاینده ای دست به گریبان هستند.
یک شهروند پرتغالی که خودش و همسرش بیکار شده اند در این باره گفت:«ما باید به هر صورتی که باشد ، پولهایمان را مدیریت کنیم. ما اقلام مصرفی ارزان قیمت خریداری می کنیم. قدرت خرید ما بسیار کم شده است. ازآنجا که ما با این وضع مالی نمی توانیم به قصابی برویم و گوشت تهیه کنیم، همسرم که بیکار شده است سوپ ساده ای می پزد و این سوپ ، غذای سه تا چهار روز ما است. ما به این صورت زندگی خود را می چرخانیم.»
راگل ریبریرو ، جامعه شناس و استاد دانشگاه فنی لیسبون در این خصوص گفت:« خانواده های پرتغالی که هر دو زوج در آن بیکار شده اند برای ادامه زندگی خود به حمایتهای مالی بستگان و آشنایان و یا سازمانهای خیریه و مردمی متکی هستند.»
بسیاری از مردم پرتغال تصور می کردند که با پیوستن کشورشان به اتحادیه اروپا در سال هزار و نهصد و هشتاد و شش وضع آنها بهتر خواهد شد. اما پس از گذشت چند سال از این رویداد، واقعیتی که مردم پرتغال با آن مواجه هستند افزایش شدید نابرابری های اقتصادی در کشورشان است.
راگل ریبریروگفت:«ترکیب جمعیتی پرتغال همواره به این صورت بوده است که شصت درصد مردم کشور از طبقات پایین و متوسط و طبقات کارگری بوده اند. اما وقتی از قیمتها صحبت می شود فقط به طبقه متوسط و مرفه جامعه توجه می شود و به نظر می رسد طبقات پایین جامعه از نظر دور بوده اند. واقعیت این است که بسیاری از مردم پرتغال در فقر زندگی می کنند یا اینکه در شرایطی هستند که صورت خود را با سیلی سرخ نگاه می دارند تا به فقر نیفتند.»
از اواسط دهه هزار و نهصد و نود تاکنون یعنی پس از یک دهه بهبود اوضاع اقتصادی در پرتغال، مردم این کشور اروپایی همواره با چالشهای اقتصادی و اجتماعی عمده ای مواجه بوده اند. بیکاری در پرتغال هرگز به اندازه حالا نبوده است. هرگز تا این اندازه بسیاری از مردم پرتغال با خطر فروافتادن به دامان فقر مواجه نبوده اند.
۰۰:۱۴:۳۱٫۰۴

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.