بحران اقتصادی، ایتالیا را در آستانه انفجار اجتماعی قرار داد

بدرفتاری با کودکان در خانواده، از جمله جرایمی گزارش شده که سازمان های غیردولتی به آن اشاره کرده و گفته اند که پدیده بدرفتاری خانواده ها باعث بیشترین شمار قربانیان شده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، وزارت کشور ایتالیا نیز در گزارشی به رشد بی سابقه جرایم گوناگون در این کشور با شروع بحران اقتصادی و بعد از اجرای تدابیر ریاضت اقتصادی اشاره کرده و سازمان های غیردولتی در ایتالیا نیز به تبع این گزارش با نگرانی از وقوع جرایم علیه کودکان و نوجوانان در این کشور هشدار داند که شمار قربانیان کودک آزاری در سال ۲۰۱۱ میلادی ۲۳۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

بر اساس آمارها، جرایم و بدرفتاری علیه کودکان و نوجوانان در ایتالیا از چهار هزار و ۳۱۹ مورد در سال ۲۰۱۰ میلادی به چهار هزار و ۹۴۶ مورد در سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است. همچنین افزایش جرم فساد علیه کودکان نگران کننده است و شمار قربانیان آن در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۴۶۴ نفر رسید که این تعداد ۲۳۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش داشته است .

بما بر اعلام این سازمان ها،  ۸۰ درصد این قربانیان را دختران نوجوان تشکیل می دهند. ۸۳ درصد قربانیان جرایم علیه کودکان را دختران تشکیل داده که خود معادل ۸۲۲ قربانی در سال ۲۰۱۱ است که باید ۴۳۴ قربانی تجاوزات جنسی شدید را نیز به آن افزود.

بدرفتاری با کودکان در خانواده، از جمله جرایمی گزارش شده که این سازمان های غیردولتی به آن اشاره کرده و نوشته است که پدیده بدرفتاری خانواده ها باعث بیشترین شمار قربانیان شده و در سال ۲۰۱۱ میلادی به یک هزار و ۱۶۴ مورد رسیده که ۶۰ نفر بیشتر از سال ۲۰۱۰ است.

اتحادیه های کارگری دلیل افزایش جرایم در ایتالیا را در مجموع کاهش بودجه پلیس و تشکیلات انتظامی و قضایی این کشور دانسته و اعلام کرده اند اخیرا شعبه دادگاه استیناف در یکی از مناطق جنوبی ایتالیا که به رسیدگی و جلوگیری از وقوع جرایم شهرت دارد به دلیل کاهش بودجه، بسته شده است.

وزارت کشور ایتالیا همچنین اعلام کرده که انواع جرایم از کیف قاپی تا دزدی از آپارتمان ها و مغازه ها و سرقت خودروها از زمان اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا افزایش یافته و به رقم کم سابقه حدود ۳ میلیون مورد رسیده است.

بنا بر اعلام گزارش رسمی وزارت کشور ایتالیا، شهر میلان در شمال این کشور که به پایتخت اقتصادی این کشور معروف بوده، بیشترین موارد جرایم را به خود اختصاص داده است. میلان با ۴۶ هزار و ۹۵۶ مورد انواع جرایم در صدر جدول قرار دارد و در شهر جنوبی ناپل نیز بیشترین آمار کلاهبرداری به ثبت رسیده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.