بحران اقتصادی کلیساهای ایتالیا را تبدیل به سینما و بانک کرد

۱۷م دیماه ،

اگرچه در قبل از ساختمانهای کلیساها در این کشور استفاده های گوناگونی نظیر کتابخانه، دفتر کار و امثال آن می شد، اما اخیرا یکی از کلیساهای سابق ایتالیایی در میلان به محل برگزاری جشن تبدیل شده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، برخی از پژوهشگران اجتماعی و رسانه های ایتالیا عقیده دارند کلیسای کاتولیک این کشور طی سالهای اخیر هفت میلیون نفر از اعضای وفادار خود را طی شش سال اخیر از دست داده است و بحران اقتصادی سبب شده است مردم کمتر از قبل به کلیساها بروند.

اما کلیسای کاتولیک ایتالیا به جای آنکه به فکر راهی برای بازگرداندن مردم به این مراکز مذهبی باشد، ترجیح داده به منظور مقابله با بحران کنونی، بخشی از ساختمانهایش را به فروش گذاشته و شماری دیگر از ساختمانهای مذهبی خود را اجاره بدهد. البته کلیسای کاتولیک ایتالیا به منظور ایجاد نشدن جو منفی، از ارائه رقم دقیق تعداد ساختمانهایی که واگذار کرده است، خودداری می کند.

بر اساس بررسی خبرنگاران رسانه های ایتالیایی، اگرچه در قبل از ساختمانهای کلیساها در این کشور استفاده های گوناگونی نظیر کتابخانه، دفتر کار و امثال آن می شد، اما اخیرا یکی از کلیساهای سابق ایتالیایی در میلان به محل برگزاری جشن تبدیل شده است. در منطقه گالیپولی نیز یکی از کلیساها به سینما تغییر یافته است.

شاید موارد فوق تا حدی فرهنگی محسوب شوند اما یکی از کلیساها در منطقه کومه ایتالیا به تعمیرگاه خودرو تبدیل شده است که سبب اعتراض و شگفتی مردم شده است. همچنین در جنوا یکی از کلیساها به بانک تبدیل شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.