بحران اقتصادی و جنگ تن به تن مردم و پلیس در اروپا +عکس

پیمان تقویت انضباط بودجه ای و رشد اقتصادی اروپا در نشست سی ام ژانویه رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امضای ۲۵ کشور عضو این اتحادیه به امضا رسید.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، تبعات گسترده بحران اقتصادی تحمل مردم بسیاری از کشورهای اروپایی را تمام کرده و آنها دست به اعتراضات خشونت آمیز و همراه با درگیری در شهرهای مهم این قاره زده اند. طی امروز، هزاران نفر در پاریس در اعتراض به اجرای طرح های ریاضت اقتصادی در فرانسه و کشورهای اروپایی تظاهرات کردند.

این تظاهرات به دعوت ۶۰ سازمان ازجمله جبهه چپگرا و طرفداران محیط زیست و در دو روز مانده به بررسی پیمان تقویت انضباط بودجه ای و رشد اقتصادی اروپا در پارلمان فرانسه برگزار شد.

پیمان تقویت انضباط بودجه ای و رشد اقتصادی اروپا در نشست سی ام ژانویه رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امضای ۲۵ کشور عضو این اتحادیه به امضا رسید.انگلیس و جمهوری چک این پیمان را امضا نکردند. این پیمان،در واقع ابزاری انضباطی برای نظارت بیشتر بر روند بودجه بندی در کشورهای عضواتحادیه اروپاست. به موجب این پیمان، میزان کسری بودجه کشورهای امضا کننده، نباید از حد مجاز فراتر رود.

این پیمان اعمال خودکار مجازات هایی علیه کشورهایی که کسری بودجه عمومی شان بیشتر از حد تعیین شده باشد، پیش بینی کرده است. پیمان تقویت انضباط بودجه ای و رشد اقتصادی اروپا قرار است از اول ژانویه سال ۲۰۲۴ اجرایی شود به شرط آنکه ۱۲ کشور آن را تصویب کرده باشند.

از سوی دیگر، هزاران نفر از شهروندان پرتغال نیز روز شنبه با هدف تشدید اعتراض خود به سیاست ریاضت اقتصادی این کشور و اعلام اعتراض به طرح دریافت کمک ۷۸ میلیارد یورویی در برابر کاهش بودجه بخش های عمومی و افزایش مالیات ها در این کشور تظاهرات کردند.

همچنین خیابانهای اسپانیا نیز به صحنه درگیری نیروهای پلیس با معترضان خشمگین از تدابیر جدید ریاضت اقتصادی در این کشور تبدیل شده است. این تظاهرات در واقع پس از آن شدت بیشتری به خود گرفت که ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا فهرست جدیدی از تدابیر ریاضت اقتصادی اعلام کرد و همچنین گزارشهایی از ورشکستگی دو بانک دیگر دولتی این کشور به علت ترکیدن حباب مسکن در این کشور منتشر شده است.

در پی اعلام تدابیر ریاضت اقتصادی دولت اسپانیا، دهها هزار تن از معترضان اسپانیایی طی روزهای اخیر به خیابانهای این کشور ریختند. نیروهای پلیس ضد شورشی با این معترضان به شدت درگیر شدند. مردم اسپانیا به شدت از موج جدید کاهش بودجه این کشور ناراضی هستند.

دهها هزار نفر نیز در ورشو پایتخت لهستان در اعتراض به اوضاع اقتصادی این کشور تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات به تصمیم دولت لهستان برای تغییر قوانین تامین اجتماعی و بازنشستگی در این کشور معترض هستند.

با این اوصاف باید منتظر افزایش درگیری ها و سرکوب مردم معترض به وضعیت بد اقتصادی در این منطقه بحران زده بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.