بحران اقتصادی گاوها و گاوبازهای اسپانیایی را به مرخصی فرستاد

۵ م دیماه ،

خشونت این مسابقه سبب شده است تا گروههای هوادار محیط زیست و حیوانات، بارها در اعتراض به آن تجمع کنند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، گاوبازی به اصطلاح ورزش سنتی اسپانیا که با گذشت قرنها در این کشور و مناطق تحت استعمار آن همچنان جریان دارد و نبردی نابرابر میان گاوبازان و گاوهای نری است که فرجامی جز مرگ در پایان مسابقه ندارند.

خشونت این مسابقه سبب شده است تا گروههای هوادار محیط زیست و حیوانات، بارها در اعتراض به آن تجمع کنند اما در مقابل،‌ هیجان مسابقه، قدمت بسیار و از همه مهمتر، نقش آن در جذب گردشگر برای کشورهایی مانند اسپانیا سبب گشته است که مخالفان گاوبازی نتوانند تاکنون ره به جایی ببرند.

اهمیت این مسابقه برای مردم این مناطق تا آنجا است که حتی نویسندگان و چهره های سرشناس خطه اسپانیا و امریکایی در نامه ‌ای خواستار ثبت مراسم “گاوبازی” به عنوان میراث ملی کشور اسپانیا در سازمان یونسکو شده اند!

 تصاویر منتشره توسط رسانه ها از مراسمات گاوبازی در اسپانیا خشونت حاکم در این مسابقات و در عین حال، اهمیت آن را برای مردم این کشور به خوبی نشان می دهد. بر اساس یک سبک سنتی که در اسپانیا انجام می شود سه گاوباز که آنها را “ماتادور” (قاتل) می خوانند، به نبرد با شش گاو می روند.

اما بحران اقتصادی بر تمام بخش ها و فعالیت های کشور اسپانیا حتی گاوبازی تاثیرگذاشته و سبب کاهش شمار بینندگان مراسم گاوبازی در این کشور شده است. هرچند سازمان های مسئول برگزاری مراسم گاوبازی تلاش می کنند با ایجاد تغییراتی در برنامه خود بار دیگر به این مراسم رونق ببخشند اما این تلاش ها فعلا تاثیری نداشته است.

بر اساس تصمیم فعلی مسئولان اسپانیایی مقرر شده در بعضی جشن ها مراسم گاوبازی حذف شود تا علاقه مردم به دیدن سایر مسابقات افزایش پیدا کند و البته گاوها نیز نفس راحتی بکشند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.