بحران توپ‌های آل‌اشپورت / پرونده

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – اعتراض تعدادی از بازیکنان و مربیان به کیفیت توپ‌های لیگ برتر، سوژه این فصل فوتبال ایران است.

میثم بهرامی / بحث در مورد کیفیت توپ‌های لیگ برتر فقط مربوط به امسال نیست. سال قبل، زمانی که چند دروازه‌بان گل‌های بدی خوردند و مقصر شناخته شدند، در مورد کیفیت توپ‌های آل‌اشپورت مصاحبه کردند و  گفتند که این توپ‌ها کیفیت خوبی ندارند و سبب می‌شوند آن‌ها گل بخورند! پس از آن بعضی از بازیکنان هم علیه این توپ‌ها صحبت کردند و گفتند که آل‌اشپورت استانداردهای لازم را ندارد. منصور ابراهیم‌زاده سرمربی وقت نفت تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از بازیکنانش شنیده توپ‌ها تغییر مسیر می‌دهند{ایـــنـــجـــا}.

وقتی انتقادات به اوج رسیدند، مدیران آل‌اشپورت از توپ‌های خود دفاع کردند و گفتند این توپ‌ها استانداردهای لازم را دارند{ایـــنـــجـــا}. همان روز سازمان لیگ که به نوعی در این ماجرا درگیر بود در دفاع از توپ‌های آل‌اشپورت قد علم کرد و تاییدیه فیفا برای این توپ‌ها را منتشر کرد {ایـــنـــجـــا}. این موضوع در همان شهریور ماه سال به فراموشی سپرده شد و دیگر کسی در مورد توپ‌ها صحبتی نکرد.

حدودا ۱۱ ماه بعد، وقتی که استقلال به خاطر اشتباه خسرو حیدری به سپاهان باخت، این بازیکن در مصاحبه‌ای که با خبرآنلاین داشت، توپ‌های لیگ را مقصر اشتباهی که کرده دانست و گفت: «نمی‌دانم این توپ‌ها چه چیزی دارند که مسوولان دست از سر آن برنمی‌دارند و امسال هم باید با توپ‌های آل‌اشپورت بازی کنیم. تیم ملی ما به جام جهانی راه پیدا کرده و مطمئنا برای انجام بازی‌های لیگ برتر آن هم با کیفیت بالا، نیاز به توپ خوب و زمین‌های خوب داریم. این توپ‌ها وقتی می‌خواهد حرکت کند به زمین گیر می‌کند مگر اینکه توپ در حالت حرکت باشد تا بخواهید به آن ضربه بزنید.» {ایـــنـــجـــا}

این‌گونه شد که توپ‌های آل‌اشپورت یک بار دیگر پس از اشتباه بازیکنان لیگ، مقصر شناخته شد تا اهالی فوتبال کیفیت آن را زیر سوال ببرند و در موردش مصاحبه کنند. سه روز بعد از مصاحبه خسرو حیدری، علی دایی سرمربی پرسپولیس هم در مورد این توپ‌ها حرف زد {ایـــنـــجـــا}. او که مالک تولیدی دایی است گفت: «این توپ‌ها برای سال ۲۰۰۷ می باشند اما الان در سال ۲۰۲۴ هستیم. ما باید از توپ‌های بهتری استفاده کنیم. توپ نارنجی بیشتر به درد برف می‌خورد. اصلا سال ۲۰۰۷ که این توپ‌ها تولید شده، مگر ما با شرکت آل اشپورت قرارداد داشتیم؟ مطمئن باشید مردم ما بسیار فهیم می باشند. با شعور مردم بازی نکنید. این توپ‌ها برای لیگ ما مناسب نیست.»

سه روز بعد، امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال هم بحث توپ‌ها را مطرح کرد و گفت: «بنده هم اعتقاد دارم که این توپ ها کیفیت لازم را ندارند. پیش از این تنها مشکل ما کیفیت زمین ورزشگاه ها بود اما حالا این توپ ها هم مشکل ساز شده اند. توپ های امسال لیگ برتر حتی رنگ مناسبی هم ندارند. امیدوارم آقای تاج برای حل این مسئله هر چه دست به کار شود{ایـــنـــجـــا}.» مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال هم نفر بعدی بود که این بار نه تنها از کیفیت توپ‌ها، بلکه از کیفیت لباس‌های آل‌اشپورت هم انتقاد کرد {ایـــنـــجـــا}. او گفت: «لباس‌های آل اشپورت یک ریال هم نمی‌ارزد! این لباس‌ها برای سه سال پیش است و کیفیت پایینی دارد اما چون اسپانسر باشگاه آن را داده است مجبوریم آنها را بر تن کنیم. توپ‌های آل‌اشپورت هم به درد نمی‌خورد و مدام زیر دست و پا می لغزد! همچنین رنگ آنها قرمز است. باید در هوای برفی استفاده شود نه برای آب و هوای این چنینی.»

تعداد مصاحبه‌های بازیکنان و مربیان علیه این توپ‌ها به قدری بسیار شد که مسئولان فدراسیون، اهالی لیگ را تهدید کردند که در صورت انجام دادن مصاحبه علیه توپ‌ها، آن‌ها را به ستاد منشور اخلاقی دعوت می‌کنند{ایـــنـــجـــا}. سرانجام شرکت آل‌اشپورت تصمیم گرفت از علی دایی و امیر قلعه‌نویی به خاطر صحبت‌هایشان شکایت کند. وحید جعفری مدیر بخش خاورمیانه‌ای شرکت آل‌اشپورت در این مورد گفت: «از امیر قلعه‌نویی و علی دایی به سبب اظهارات غیرمسئولانه‌شان علیه توپ‌ها و تجهیزات شرکت آل‌اشپورت به دادسرای عمومی و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کنیم {ایـــنـــجـــا}.» با این حال امیر قلعه‌نویی باز هم علیه توپ‌ها مصاحبه کرد و کوتاه نیامد {ایـــنـــجـــا}. کم کم اهالی فوتبال به این فکر افتادند که شاید سبب مصاحبه‌های قلعه‌نویی، رابطه خوب او با مالک تولیدی مجید باشد. به همین سبب گمانه‌زنی‌هایی در مورد مصاحبه‌های دایی و قلعه‌نویی انجام شد و این شائبه مطرح شد که آن‌ها نه به خاطر کیفیت توپ‌ها، بلکه به سبب رابطه‌ای که با تولیدی‌های دایی و مجید دارند این حرف‌ها را می‌زنند. البته قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای گفت: «به خاطر پوشیدن لباس‌های ساعدی‌فر پول نمی‌گیرم» اما هنوز ماجرای توپ‌های لیگ برتر و سبب مصاحبه‌های متعدد بعضی از اهالی فوتبال روشن نشده است.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.