بحران تکان دهنده در دو و میدانی/ سریعترین دونده‌های جهان دوپینگی از آب درآمدند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > دیگر ورزشها – دنیای دومیدانی با بحرانی جدی و تکان دهنده رو به رو شده چرا که نتایج آزمایش دوپینگ دو نفر از بزرگترین نامهای این ورزش، مثبت اعلام شده است.

به گزارش ممتاز؛ «تایسون گای» دونده آمریکایی و قهرمان سابق جهان و «آسافا پاول» دونده جامائیکایی و رکورددار سابق دوی صد متر جهان هر دو دوپینگی از کار درآمده اند.

گای ۳۰ ساله همراه با پاول بعد از یوسین بولت، نفر دوم مسابقات دوی صد متر به حساب می‌آیدو در مسابقات صد متر امسال بهترین رکورد را داشته است. او اکنون با پیامی از کمیته ضددوپینگ آمریکا رو به رو شده مبنی بر اینکه نتیجه آزمایش دوپینگی که حدود دو ماه پیش از او گرفته شده ، مثبت است و ماده ای ناشناخته در نمونه آزمایش او دیده شده است. از سوی دیگر پاول، که چهارمین دونده سریع تاریخ به حساب می اید، نامش در میان پنج دونده جامائیکایی که از یک داروی نیروزای غیرمجاز استفاده کرده اند، قرار دارد. انتشار یافتن این خبر سبب شد «ریکی سیمز» مدیر برنامه «یوساین بولت» نفر اول دومیدانی جهان، سریع واکنش نشان دهد و بگوید که نام بولت در این رسوایی بزرگ وجود ندارد.

«شرون سیمپسون» دونده زن جامائیکایی و برنده مدال طلای المپیک نیز تایید کرد که آزمایش دوپینگ او به سبب استفاده از ماده «اوکسیلوفراین» مثبت اعلام شده، و این همان ماده ایست که در نمونه پاول هم دیده شده است. حدود یک ماه پیش هم نمونه یکی از دیگر قهرمانان جامائیکایی المپیک به نام «ورونیکا کمپل-براون» مثبت اعلام شد. اسافا پاول ۳۰ ساله می‌گوید: «می‌خواهم صادقانه به خانواده‌ام، دوستانم و مهمتر از همه طرفدارانم در سراسر جهان بگویم که هرگز دانسته یا از روی عمد هیچ مکمل یا داروی نیروزایی که بر خلاف قوانین باشد را استفاده نکرده ام. نه الان و نه هیچ وقت، یک متقلب نبوده ام.»

تایسون گای آمریکایی هم که منتظر نتایج نمونه دوم آزمایش خود است، می‌گوید به عمد کار خلافی انجام نداده: «قضیه خرابکاری عمدی نیست، من به یک نفر اطمینان کردم و ضربه بدی خوردم. دقیقا می دانم که چه ماجراهایی پیش آمده اما الان نمی توانم راجع به آن حرف بزنم. امیدوارم بتوانم دوباره در مسابقات مهم بدوم، اما مثل یک مرد هر مجازاتی که برایم در نظر بگیرند را می‌پذیرم.» این واکنش گای با تمجید کمیته ضد دوپینگ آمریکا رو به رو شد و آنها در بیانیه ای از رفتار منطقی این دونده در این شرایط، تقدیر کردند.

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.