بحران در مراحل پایانی است

جام جم آنلاین: نخست وزیر سوریه با اشاره به اینکه بحران این کشور در مراحل پایانی خود است، گفت که تحولات بی سابقه‌ای در مواضع حامیان گروه‌های تروریستی مسلح ایجاد شده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه، «وائل‌الحلقی» نخست وزیر سوریه با تأکید بر اهمیت نقش کشاورزان در ساختن کشور و حمایت از اقتصاد ملی و ایجاد زمینه‌های امنیت غذایی در راستای تقویت پایداری سوریه ابراز داشت که این قشر همچنین در حمایت از تلاش‌ها برای حل مسالمت آمیز موضوع سوریه و آشتی ملی نیز سهیم است.

وی که در دیدار با حماد السعود رئیس اتحادیه کشاورزان و اعضای دفتر اجرایی این اتحادیه سخن می گفت، بر تعهد خود به رویکردهای دولتی در راستای توسعه بخش کشاورزی و رشد ثروت های حیاتی در کشور و حمایت از ملزومات تولید و توجه به وضعیت اجتماعی کشاورزان تاکید کرد و گفت که غرامت های تأخیر در ادای بدهی کشاورزان پرداخت خواهد شد و صندوق محصولات کشاورزی نیز مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

الحلقی درباره بحران سوریه و اوضاع کنونی این کشور نیز گفت:بحران در مراحل پایانی خود است و الان در ۴ محور سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی برای مقابله با آن، فعالیت هایی صورت می گیرد تا به پایان خشونت ها در کشور و راه حل مسالمت آمیز برای تضمین امنیت و ثبات در سوریه برسیم.

نخست وزیر سوریه با اشاره به برخی طرح‌های مطرح شده برای رسیدن به آشتی ملی نیز تأکید کرد که تحولات بی‌سابقه‌ای در مواضع حامیان گروه های تروریستی مسلح ایجاد شده است و برخی از این مواضع از دستاوردهای نیروهای مسلح سوریه در تعقیب و شکست دادن سران تروریست‌ها و گروه‌های مسلح در همه مناطق سوریه حکایت دارد.

وی همچنین بر اهتمام دولت به وضعیت معیشتی شهروندان سوریه و تأمین نیازهای اساسی آنها تأکید کرد و اطمینان داد که اقتصاد سوریه با وجود همه این شرایط و تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور، با ثبات و متوازن است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.