بحران در نظام پادشاهی عربستان

جام جم آنلاین: رئیس سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس گفت: نظام حکومتی عربستان که از پادشاهی مطلق رنج می برد، دچار بحران شده است.

امجد سلفیتی در گفتگو با شبکه خبری العالم، سفر پادشاه عربستان به مغرب یا هر مکان دیگر برای معالجه یا با اهداف دیگر را امری طبیعی دانست ولی در عین حال تاکید کرد که نظام حکومتی عربستان دچار بحران است به طوری که فعالان حقوقی عربستانی به طور منظم تحت پیگرد قرار می گیرند و اتهامات دروغ به آنها نسبت داده می شود.

وی افزود: در چنین شرایطی ضروری است نظام حکومتی در عربستان به طور کلی تغییر کند. کسانی که قدرت را در اختیار دارند از نسل عقب مانده ای هستند به طوری که پادشاه عربستان هنوز در تفکرات دهه هشتاد به سر می برد.

رئیس سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس خاطرنشان کرد: درخواست ها برای تغییر و اعتراض های مردمی از اوایل دهه نود در عربستان آغاز شده است و شماری از فعالان از جمله اسلام خواهان معترض آل سعود در انگلیس استقرار یافتند.

سلفیتی گفت: مشکل عربستان فقط نظام پادشاهی عقب مانده آن نیست. بلکه نظام حاکم بر عربستان پادشاهی مطلق با اختیارات غیر عادی است به طوری که همواره فعالان حقوقی را تحت تعقیب قرار می دهد به آنها اتهامات دروغین نسبت می دهد.

وی افزود: آل سعود همچنین تلاش می کند تا بر موارد شدید و فراوان نقض حقوق بشر در داخل این کشور سرپوش بگذارد و این در حالی است که بیشتر مشاوران رژیم عربستان امریکایی یا انگلیسی هستند.

رئیس سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس گفت: در حال حاضر نگرانی هایی در خصوص بحران عربستان در غرب وجود دارد.

سلفیتی افزود: ماندن حکومت آل سعود بر مسند قدرت بسیار خطرناک است و موج تغییرات در منطقه که نظام های مختلف را از قدرت ساقط کرده است، روزی به عربستان نیز خواهد رسید و در صورتی که نظام خودش اقدام به اصلاحات و تغییر نکند، موج تغییرات آن را دگرگون خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: غربی ها بیش از آنکه نگران حقوق بشر و اصلاحات در داخل عربستان باشند به منافع خودشان می اندیشند.

سلفیتی افزود: انتظار مردم، تغییر نظام در عربستان است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.