بحران شبکه بانکی شناسایی می گردد

۳۰م دیماه ،

بینا- مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از فعالیت سیستم کاشف به عنوان یک گروه واکنش سریع در شناسایی مشکلات احتمالی شبکه بانکها و جلوگیری از تبدیل شدن مسایل به بحران خبر داد.
به گزارش بینا، ناصر حکیمی در ارتباط با تاثیر منفی اطلاعات بانکی که در ماههای اول سال در یک وبلاگ انتشار یافته بود، به مهر گفت: اینکه بگوییم در اثر اطلاعاتی که در آنجا مطرح شده بود مسائلی به وجود آمده باشد، اینگونه نیست و ما بحث کاهش کاربری نداشتیم.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهار داشت: همچنین ریالی از حساب هیچ کس به سبب آن موضوع کسر نشد و به عبارتی سوء استفاده ای از حساب اشخاص صورت نگرفت.
حکیمی خاطرنشان کرد: سیستم کاشف که کار خود را آغاز کرده است یک گروه واکنش سریع است و به محض اینکه اتفاقی در شبکه بیافتد قبل از اینکه تبدیل به یک بحران در سطح سیستم شود، قادر به مدیریت و حل مشکل خواهد بود.
این مقام مسئول در بانک مرکزی ادامه داد: با این حال ما به سبب آن اتفاقی که سبب اعلام انتشار یافتن اطلاعات حساب بانکی بعضی اشخاص شده بود، کاهش کاربری نداشتیم.
وی با اشاره به وضعیت تراکنش‌ها، تاکید کرد: نسبت به ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال که آن اتفاق رخ داده بود، در حال حاضر حجم تراکنش‌ها به ۲ برابر افزایش یافته است.
ابتدای سال جاری فردی مدعی شده بود توانسته به اطلاعات حساب بانکی چند میلیون نفر دست پیدا کند و از طریق حفره های موجود در شبکه های امنیتی بانک ها می توان از حساب ها، برداشت کرد.
این موضوع مدتی سبب بروز نگرانی مشتریان بانکی شده بود و بانک مرکزی در همان مقطع از مشتریان بانک ها خواسته بود نسبت به تغییر رمز کارت های بانکی خود اقدام کنند. حال که شبکه بانکی کشور خود را مجهز به سامانه کاشف کرده است باید دید که آیا دوباره امکان وقوع چنین مشکلاتی در بانک ها وجود خواهد داشت و یا خیر؟ موضوعی که مقامات بانک مرکزی می گویند توانسته اند جلوی تکرار مسائل مشابه را بگیرند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.