بحران شدید اقتصادی گریبانگیر رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی با بحران های اقتصادی و اجتماعی روبروست که اوضاع داخلی آن را تحت تاثیر شدید قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار ؛ کارشناسان پیش بینی می کنند در صورتی که بازارهای عربی به روی تولیدات اسرائیل بسته شود این بحران شدت بیشتری به خود می گیرد.

خالد الفقیه خبرنگار این شبکه در کرانه باختری با اشاره به بحران اقتصادی که رژیم اشغالگر با آن روبروست کاهش بودجه و افزایش مالیات ها را از نشانه های این بحران دانست و افزود: دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همچنین تدابیر دیگری را اتخاذ کرده است که کاهش هزینه ها و مبارزه با سرمایه های سیاه یعنی درآمدهایی که صاحبان آن از پرداخت مالیات فرار می کنند از آن جمله است. دولت نتانیاهو همه این اقدامات را با هدف کاهش میزان بیکاری اتخاذ کرده است.

یوسف داود استاد اقتصاد اجتماعی دانشگاه بیرزیت کسری بودجه را ناشی از کاهش تولید ناخالص داخلی و در نتیجه کاهش درآمدها می داند و می افزاید: در برخی موارد هزینه های دولت را کاهش داده اند اما فعلا اجازه کاهش بودجه نظامی را نداده اند.

در ادامه گزارش آمده است: شهروندان رژیم صهیونیستی با راهپیمایی و اعتصاب به اقدامات ریاضتی که دولت در پیش گرفته است واکنش نشان می دهند اما نکته قابل توجه این که اعتراضات ابعاد دیگری به خود گرفته است که اقدام برخی از اسرائیلی ها به آتش زدن خود از آن جمله است.

جمال عمرو کارشناس امور اسرا می گوید: بحران اقتصادی در جامعه اسرائیل بسیار عمیق است و در سطوح بسیار عالی مورد بررسی قرار می گیرد و به کاهش بودجه منجر شده است.

در ادامه آمده است: امور امنیتی و شهرک سازی ها تا کنون مشمول کاهش بودجه نشده اند زیرا نتانیاهو برای تحکیم پایه های دولت خود به این دو موضوع تکیه دارد. بیشتر کاهش ها علیه بخش خدمات اعم از بهداشت و آموزش اعمال شده است. کارشناسان بر این باورند که اگر اعراب به تحریم کالاهای اسرائیلی کمک کنند بحران اقتصادی این رژیم شدیدتر خواهد شد.

عبدالستار قاسم استاد علوم سیاسی دانشگاه ملی النجاح می گوید: فلسطینیان می توانند از خرید بسیاری از کالاهای اسرائیلی که به هیچ وجه به آنها نیاز ندارند خودداری کنند و به این شیوه اقتصاد اسرائیل را تحت الشعاع قرار دهند. اعراب نیز می توانند واردات خود را از اسرائیل متوقف کنند. اعراب به صورت غیر مستقیم از اسرائیل کالا وارد می کنند و با این کار به آن کمک می کنند.

در پایان گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی این روزها در کنار بحران اقتصادی با بحران هویت و اخلاق نیز روبروست که تجاوزات نژادپرستانه علیه مهاجران آفریقایی در خیابان ها و ادامه اقدامات تروریستی علیه فلسطینیان از نمادهای بارز آن است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.