بحران مالی در دیوان کیفری بین‌المللی

رییس دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که این دیوان با مشکلات جدی مالی روبروست و این مساله بر روند رسیدگی به پرونده‌ها تاثیرات منفی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قاضی سانگ هیونگ سونگ طی سخنانی در کنفرانس عدالت بین‌الملل در آلمان از بحران مالی پیش روی دیوان کیفری بین‌المللی شکایت کرد و گفت: بحرانهای مالی بر استقلال دادگاه تاثیراتی داشته است؛ در حالی که دیوان تنها باید تحت کنترل معاهده رم باشد.

وی همچنین در مورد عدم همکاری کشورهای عضو با دیوان برای پیگیری متهمان، دستگیری آنان و یا توقیف اموال افراد ابراز نگرانی کرد و در ادامه از آمریکا، هند، چین، روسیه و اندونزی خواست تا به عضویت دیوان درآیند تا قدرت دادگاه برای برقراری عدالت افزایش یابد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی آل آمریکا، دیوان کیفری بین‌المللی می‌تواند به جرایم بین‌المللی همچون جرایم جنگی، جنایات علیه بشریت، تجاوز سرزمینی و … در جایی که کشورها خود قادر به حل پرونده‌ها نیستند و یا در انجام آن کوتاهی می‌کنند، رسیدگی کند.

در حال حاضر این دیوان رسیدگی به حوادث پس از انتخابات سال ۲۰۰۸ کنیا را بر عهده دارد که تا کنون چهار مقام سابق این کشور را در رابطه با این پرونده متهم کرده است.

در این کنفرانس همچنین فاتو بن سوده، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی و دادستان کنیا حضور داشتند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.